/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Nyhedsbrev
Fra : erika
Vist : 340 gange
50 point
Dato : 02-12-02 13:16

Hej
Hvad er foreskellen på en hjemmeside og et nyhedsbrev?
Er der noget specielt der skal ligge på et nyhedsbrev for at kalde det et nyhedsbrev.
Måske et dumt spørgsmål, men er der nogen der kan forklare mig det?
Rikke

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 02-12-02 13:25

Jeg går ud fra, at du tænker på et nyhedsbrev, der udsendes via internettet ...

En hjemmeside kaldes normalt den side eller de sider en virksomhed eller privatperson har lavet om firmaet eller personen selv. Hjemmesiden er således en eller flere sider, der beskriver virksomheden/privatpersonen.

Nyhedsbrevet vil jeg opfatte som én af siderne på hjemmesiden, hvor virksomheden på forsiden har et link til en underside som også kaldes nyhedsbrevet.

Mon ikke det er svar nok?

Kommentar
Fra : als

Dato : 02-12-02 13:29

Jeg glemte lige at fortælle dig at der er ikke noget specielt som SKAL være i et nyhedsbrev, men normalt er det jo nyheder som relaterer til den hjemmeside du har tilmeldt dig på

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 02-12-02 13:44

Et nyhedsbrev behøver absolut ikke at ha' noget med en hjemmeside eller internet at gøre. Det er noget firmaer , foreninger eller privatpersoner har brugt når der var noget man ville meddele en større kreds. Før internettet måtte det almindelige postvæsen påtage sig distrubitionen. Men selvfølgelig blev det meget mere udbredt i og med at blev både nemmere og billigere at producere og fordele. En hjemmeside svarer således mere til et forenings- eller klubblad der jo i mange tilfælde er erstattet af en hjemmeside, med de fordele det nu giver.
Hilsen Rudolf

Kommentar
Fra : als

Dato : 02-12-02 14:25

Rfou>Nu relaterer erikas spørgsmål nok til internettet tror jeg, for ellers kan vi da gå meget langt tilbage i historien hvor man kender til nyhedsbreve. Hva' med de gamle romere f.eks? En hjemmeside kan da godt gøre det ud for et forenings- eller klubblad, men en hjemmeside er da meget andet, efter min mening, f.eks et spørgehjørne som Kandu.dk.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-02 15:17

Hej Rikke,

øh... et nyhedsbrev ka' også være en hjemmeside... forstået på den måde at det ka' være et HTML dokument, nu ved jeg så ikke lige om det var det der blev tænkt på...

sådan som jeg forstår nyhedsbreve generelt set er det et dokument/mail der bliver sendt ud til nogle bruger som f.eks. har tilmeldt sig for at modtage det...

det ku' f.eks. være a la det man ka' tilmelde sig hos IT-Avisen... -->
http://www.it-avisen.dk
her er nyhedsbrevet f.eks. et lille udpluk/resume af dagens nye indhold på siden... og så ka' man så klikke sig ind på deres hjemmeside og læse mere hvis det er det man vil...

deres nyhedsbrev er sendt som et html dokument/hjemmeside...

betegnelsen hjemmeside dækker over mange ting... den generelle betegnelse er en side på nettet... men det er også et html dokument... og det ka' dække over et domæne med flere html dokumenter/ASP/PHP sider som så tilsammen får/har betegnelsen én hjemmeside...

der er vist ved at gå lidt Canal CWC i denne her forklaring...

omkring det at sende e-mails i html format ka' du bl.a. få lidt infor fra denne side... der kommer de også lidt ind på nyhedsbreve... "Om at sende e-mails i HTML-format"... -->
http://www.webtip.dk/artikler/html_email.php

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-12-02 16:07

Hej igen,

jeg kukkelurede lige i IT-leksikonet...

--------------------------------------------
Hjemmeside (engelsk homepage):

Dokumenterne, som kan nås via WWW, kaldes ofte hjemmesider, fordi de er hjemstedet for en samling oplysninger og hyperlinks, der vedrører et engelt emne, en enkelt person, en virksomhed, et produkt eller lignende. Hjemmesider er ofte lavet under brug af fantasifuld grafik og flot layout. Hvis man ønsker at have en hjemmeside, men ikke vil have besværet med at oprette og vedligeholde en WWW-server, tilbyder mange levandører, at man kan leje plads på deres server. Denne omtales ofte som "Web-hotel" eller "WWW-hotel".
Hvor der med den engelske betegnelse udelukkende menes et enkelt dokument, anvendes hjemmeside på dansk undertiden for alle dokumenter på ét bestemt WWW-sted.

-----------------------------------------------

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : erika

Dato : 05-12-02 21:51

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : erika

Dato : 05-12-02 21:58

Jeg blev meget kloger ved oplysningen om at sende email i HTML format og tilmeldinger på internettet, som jeg nu forstår som forskellen på nyhedsbrev og hjemmeside.
Tak for jeres svar
Hilsen Rikke