/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Udstødning - begrænsninger!?
Fra : SSF5700
Vist : 650 gange
30 point
Dato : 03-04-06 23:17

Hej..
Jeg har lige købt ny udstødning, og den har sløvet min knallerts topfart.
har fåety afvide det er begrænsniger? og noget med plumbe?
Har set mit forrør igennem, og der er frit..
Min i den forreste ende af selve potten, er der et lille rør, på ca. 10-12mm.
Og der er lukket tæt til potten med en skive på pottens diameter..
hvordan fjerner jeg den? og er det overhovedet den der skal fjernes??
HJÆÆLP :'(

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 03-04-06 23:41

Skiven fjernes:
http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?p=353#353

Ja, du skal have udstødningen af, og se om der sidder en metalprop en af enderne, eller begge ender, som kun har et hul på ca 10mm og dermed begrænser udstødningsrøgen fra scooteren, og hvad den kan komme af med, plomben er sat fast med en lille svejseklat, som skal slibes væk, for at kunne rykke plomben ud.
Om du kan save enden af kun lige så meget at svejseklatten forsvinder, ved jeg ikke, men ellers må du igang med en drebel hurtigroterende maskine med slibeskive, og evnt. en lille spids mejsel
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 04-04-06 07:02

Afhængig af modellen er der måske også et blindrør på udstødningen. Dette kan du bare skære af og svejse til. Hvis du er en smule smart svejser du det på igen så det ligner den stadig er lovlig .

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-04-06 15:15

Hvorfor have alt det besvær? Knallerten kan vel køre ligeså stærkt, som den må, uden at lave noget om ved lyddæmperen. Man må da være syg i hovedet for at ønske at den skal larme mere.

Godkendelse af svar
Fra : SSF5700

Dato : 04-04-06 21:46

Godt svar! Tak..
Men jeg tror jeg har brug for mere hjælp, hvis du gider?!
Hvis du vil, kan du så ikke give mig din mail, så kan jeg tage et billede af hvordan potten uden forrør ser ud, for er sgu' stadig ikke helt fatte om det er det, som jeg tror der skal fjernes..

Søren.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-04-06 22:30

Palle@findmail.dk
Send lige et par ord her, når du har sendt billede.
VH Palle Hansen