/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Zoom'en sidder fast....
Fra : frk.fidus
Vist : 768 gange
50 point
Dato : 26-03-06 15:51

Hej

Mit lille Konica Minolta - Dimage G400 driller mig....

Jeg har haft det til reperation i 8 måneder og fik det tilbage igår med svaret at det kunne laves men at det ville koste mere end et nyt kamera af slagsen!!!

Når jeg trækker "pladen" til side hvor zoom'en normalt kommer ud med en lille lyd, sidder zoom'en bare fast inde og en lille besked popper frem i displayet (system error)
Og så slukker det...

Hvad gør jeg? Køber et nyt???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-03-06 16:15

Det må være det man forstår som "fast focus"

Nu er det så at jeg vil spørge om hvordan du behandler dit kamera og hvordan du opbevare det under transport, når du er ude ?

Jeg var ude for noget lignende med mit nr.2 kamera. Det fik lommeuldsinfluenza, fordi jeg havde det løst i lommen til en fest. Herved kom der snavs ind i de bevægelige dele, så det ikke fungerede efter hensigten. - Det er dog kommet ud igen.
Så nu bliver det ALTID lagt tilbage i kameratasken, når jeg ikke lige skal bruge det.

Da du kalder dig for frk.fidus, må jeg gå ud fra at du er af det kvindelige køn, og evt. har opbevaret dit kamera i din "sidevogn", hvor der ofte befinder sig de mest besynderlige ting, hvilket kan være en årsag!

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 26-03-06 16:16

hmm altså.. jeg arbejder som salgsleder i Føtex og ifølge købe loven må en reperation ikke tage mere end 31 dage, så længe garanti haves. hvis du stadig har garanti på varen vil jeg råde dig til at tage fat i det sted hvor du købte det. og er der ikke garanti kan du jo snyde lidt... du kan købe xtra garanti på elektroniske vare 199,95 kr for 30 dage eller sådan noget, og det kan købes xtra ALLE steder hvor der handles med elektronikm køb den og gå så ind 4-5 dage senere med camet ;)

Men har du stadig garanti på det (2år ifølge købeloven) brokker du bare.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-03-06 16:43

Måske er det her en fidus til frk.fidus!

Prøv om du forsigtigt kan hjælpe linsen ud, når du tænder for kameraet. - Så kan det være at evt. snavs kommer med ud, og at det så vil virke igen.

Jeg kan godt se det ærgelige i, at noget man er glad for, ikke vil fungere når der er brug for det!

Hilsen fra en
Konica Minolta Dimage Z5 ven!

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 26-03-06 17:10

:) tak for jeres svar...

Nej, jeg er fritidsfotograf og har da også et semipro kamera (hvis man kan kalde det det), så jeg ved godt hvordan man opbevarer et sådan. Jeg har altid kun haft det lille kamera med ud når jeg skulle ud at spise eller på besøg...så det er ikke blevet udsat for noget som helst af den slags som lommeuld, slag eller andet. Desværre købte jeg det i sverige og da de kun har 1 års garanti og den præcis var udløbet, kunne de ikke tage det ind.
Jeg var i den forretning som havde det inde til tjek ca. 1 gang om måneden hvor jeg hver gang fik at vide at de ikke havde fået det hjem. Så kan jeg ikke gøre andet end at vente.... træls...

Åhh... det er bare så ærgeligt.

GID jeg kendte én der kunne fixe det!!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 26-03-06 17:46

Jeg sender dig lige en pb

mvh dova

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 26-03-06 17:58

OK

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 27-03-06 12:14

Dova...

Jeg fik kontakt. Takker for din hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : frk.fidus

Dato : 27-03-06 12:14

Tak for svaret dova.