Inde bag koblingen sidder fjederen som klemmer remskiven sammen. Inde i fjederen sidder et fjederstyr, som skal hindre fjederen i at kæntre. Dette fjederstyr er et rør som skal kortes, eller udskiftes.
Når du har skildt det ad, finder du et fjederstyr i enden af fjederen. Dette skal skiftes med et fra PGO Big Max (det er kortere og sørger for at remskiven kan nå sit yderpunkt). Montere det nye rør hvor det gamle sad. Eller sav 5mm af det orginale, husk at sav lige. Læg remskiven på bordet, sæt fjederen ned over, sæt koblingen ovenover, pres det sammen og sæt møtrikken på igen. Det er en meget god ide at have en til at hjælpe med dette. Derefter monteres remskive og koblingen i motoren igen og samles.
Udstødningen har jo blindrøret, som pulserer med forbrændingsrøgen, som bremser udstødningsrøgen, derfor kan motoren ikke rigtig komme hurtigt nok af med røgen. Derfor saves blindrøret af, hullet i udstødningen lukkes med en lille plade, og blindrøret svejses på igen som kamuflage.
Derfor kan man ikke bare klemme blindrøret sammen, der vil jo blive et lille blindrør som ødelægger hastigheden på røgen, det skal laves så pænt at røgen ikke "mærker" at der var et rør i gl. dage.
Det bedste er også at købe en ny udstødning, feks.:
http://www.scooter-shoppen.dk/ Proma Legal til 450kr
Karburatoren, har tit en begrænserplade i indsugningssiden, desuden har luftfilteret også begrænsning, så der ikke kan komme så meget luft igennem. Denne begrænsning kan ophæves, feks. ved at bore et par 10 mm huller ind til filteret, men se selv efter hvor luftstrømmen begrænses, når den skal udefra og gennem filteret til karburatoren.
Karburatoren bør også omdyses med en dyse 5 numre størrer end den orginale.
VH Palle Hansen