/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Medion mus MD6419
Fra : cruzhed
Vist : 2118 gange
60 point
Dato : 13-03-06 20:57

Har et størrer problem med at får win xp home edition til at accepterer driven.

har installeret den korrekte driver, men musen vil ikke fungere overhovedet er det nogen der kan hjælpe mig det?

bebe?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 70 point
Dato : 13-03-06 21:15

Afindstaller driveren.
Luk comp ned
sæt en aml. mus i
indstaller den cd som følger med
sæt musen til
(der sker ikke noget ved at have to mus på een gang hvis den ene er ps2 og den anden er USB)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-06 02:28

Som e.c skriver men lad være at instalere fra CDen, når du har lagt skiven i skuffen, så gå til Kontrolpanel, har du Klassisk visning så dobbelt klikker du på System, har du Kategori visning så åbn Ydelse og vedligeholdelse og klik på System og klik på fanebladet Hardware gå lidt ned og klik på Enhedshåndtering find linien Mus og andre pegeredskaber og klik på det lille + der efter højre klikker du på musen som der er problemer med og klikker på Opdater driver så åbner en guide som du bare følger, Windows skulle gerne finde driveren på CDen automatisk

Godkendelse af svar
Fra : cruzhed

Dato : 14-03-06 11:07

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : cruzhed

Dato : 14-03-06 11:08

Jeg har så ikke cd'en, men har downladed driveren fra medion af.. Og jeg har også et mindre problem med ps2 porten :S For hver gang jeg tilslutter den, så gider mit keyboard ikke virke.
Så jeg står både uden mus og keyboard når det sker :P

Anyway jeg har hentet driveren ned til Medion musen og installeret den, dvs softwaren, men når jeg tilslutter musen, så melder den det som en kode 10 fejl og som unknown usb device. Kan det være at jeg har en problem med mit USB?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-03-06 16:24

Hvis keyboard er USB
Og du har flere USB ting
Så kan der godt opstå lidt forvirring
På nogle com skal der vælges USB/ps2 til keyboard andre vælger selv
Det er lidt svært at gætte hvad din comp gør, men prøv at tage alt andet usb fra indtil keyb og mus virker

Kommentar
Fra : cruzhed

Dato : 16-03-06 00:33

Mit keyboard sidder ikke usb'en.. Jeg har prøvet lidt a hvert nu, men af en eller anden grund, så begynder min OS finde en ny hardware, som ikke engang er tilkoblet min comp..
Hver gang jeg starter den op fra ny meddeler den at den har fundet en printer, men der er slet ikke koblet nogen printer til min comp og det synes jeg er underligt? Da det er usb musen, som jeg prøver få til at virke. Hvis jeg prøver at installer musen manuelt, så der hvor jeg skal vælge hvilken hardware redskab jeg gerne vil tilslutte er der ikke noget der hedder "MUs og andre pegeredskaber" eller ligende, hvofor? Skulle den ikke dukke når musen er tilsluttet? Det gælder både ps2 musen og usb musen..
Kan det være at jeg skal ind i bios og ændre noget der?
Min viden hvad der angår computer er lige hvad man kalde for "nørdet" (no offense =P)

Indtil vider tak for hjælpen :)
Rart at se folk gider at tage sig tid til de noget mere uvidende computer-bruger ;)

Kommentar
Fra : cruzhed

Dato : 16-03-06 00:52

Lille ændring... Har fundet ud af det med printeren, men nu meddeler den om USB Hos to host bridge? Hvad er det med USB musen at gøre?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-03-06 18:57

J-klik på denne comp > egenskaber > hardware > enhedshåndtering.
Her stå r sikkert en masse gule markeringer.
Du har muligvis også lidt dobbelt af drivere.
prøv at kigge

Kommentar
Fra : cruzhed

Dato : 17-03-06 11:51

Der er 2, som er er markeret med et gult !, det er en USB Host to Host Bridge og så er der Multimedielydkort.

Kommentar
Fra : cruzhed

Dato : 17-03-06 11:59

Ændring igen... Hr fået musen til at virke nu! men ikke med den driver jeg ønsker dog.
Jeg gik ind i bios og sat alt til default igen og da jeg loggede på windows igen, så virkede musen!

Dog kommer den stadig væk med meldingen om USB Host to Host Bridge, som er markeret med et gult !. Multimedielydkortet spiller vel ingen rolle i det her? Skal til at finde ud af, hvilken driver jeg skal bruge der

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 10-01-08 18:08

Hvor fandt du driveren til din Medion mus? Jeg mangler en driver til min XP Home!