|
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 21-02-06 09:54 |
|
Rimelig ligemeget hvilken cylinder/karburator du bruger, hvis bare plumben er fjernet og en god tunudstødning på.
Ellers kan jeg varmt anbefale dig at splitte motoren ad, og fræse motorblokken op, så der kan sidde en puch maxi 45mm cylinder på.
Det gjorde jeg på min Monza, og det giver et rigtig godt bundtræk og 60-70 kmt på toppen med lovlig udstødning.
| |
| Kommentar Fra : 127tage |
Dato : 21-02-06 13:31 |
|
ja men synes nu ikke jeg vil til og slibe i motorblokken. det synes jeg næsten er synd
men kan en 12 mm godt drive en 43,5 mm cyl ordenligt ? eller skal man op i 14 - 17 stykker?
er som sagt ude efter et godt bundtræk med en top hastighed på de 50 - 60 stykker
har tunudstødning på nu
| |
| Kommentar Fra : tartra00 |
Dato : 21-02-06 13:39 |
|
ja det kan den sagtens. Bundtrækket får du først hvis plumben er væk.
Hvad er det for en tun udstødning? Det nytter meget lidt med et tun udstødning der kan komme af med udstøndningsgassen, hvis der ikke er en øget mængde gas. (den ville komme fra en tunkaburator. 12 mm kan gøre det du beder om, nemlig 50-60 km i timen, det er ikke noget problem. Hvis du er ude på bundtræk, så pas på med en for høj gearing... hvad har du på nu?
| |
| Kommentar Fra : 127tage |
Dato : 21-02-06 13:44 |
|
jeg ved ikke lige hvad gearing der sidder på nu... det skal jeg da lige tjekker her eftermiddag...
det er den sædvanlige 28 mm cigar tun udstødning der sidder på den..
der er jo ingen plum i en tuncyl er der ?
hvis jeg skal investere i en tun kaburator hvad vil du så anbefale ? der ville køre bedst på en 40 mm cyl eller 43,5 mm cyl ?
har også tænkt på en 12 mm bing med justerbar stråledyse men kan den give føde nok til de to cyl. det er jeg lidt i tvivel om
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 21-02-06 14:03 |
|
Jeg havde en 20mm DellÓrto på min Monza, og den var rigeligt stor.
Fås også som 18mm.
Fordelen ved Dellórto frem for Bing, er chokeren. Den åbner for mere benzin, hvor Bing kun lukker for luften, og på bing tages chokeren fra lige så snart du giver gas.
Hvis du vil ha bundtræk, så skal du ha en større cylinder på, og hvis du har en standard Monza, så kan der kun sidde original type Monza 40mm cylinder på. Skørtet er nemlig for lille.
Tag din cylinder af, og mål motorblokken. Hvis den er omkring 48-50mm, så er der plads til en puch maxi 45mm cylinder, som giver masser af bundtræk. evt. udgaven med membran.
Hvis din motorblok er 100% standard 44-46mm, så skal du vælge Monza 40mm cylinderen.
| |
| Godkendelse af svar Fra : 127tage |
Dato : 28-01-07 15:31 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|