/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
er exchange server nødv?
Fra : josefsen2
Vist : 372 gange
80 point
Dato : 20-02-06 09:48

Jeg har delt en emailkonto på tre maskiner i et lille netværk så en har .pst filen og de andre henvisninger hertil. Det virker fint og jeg kan leve med at kun een maskine kan bruge Outlook ad gangen. Problemet er at jeg kan ikke sætte Outlook til at slette mailen på serveren, når den har læst den, for mailen skal også kunne ses ude fra byen. Så hver mail kommer ind tre gange, efterhånden som de tre maskiner åbnes.
Kan det klares uden at sætte en exchange server op.?
Hvis ikke, hvilken exchange skal jeg så installere på en XP prof maskine? Jeg har prøvet med Exchange 2003 som melder at den ikke kan installeres på en maskine som kører Win Professional, men mig bekendt findes der ikke en Exchange XP?
Tak!

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 80 point
Dato : 20-02-06 11:07

Den til XP hedder Exchange Server 2003

http://www.microsoft.com/exchange/evaluation/sysreqs/2003.mspx

/berpox

Godkendelse af svar
Fra : josefsen2

Dato : 21-02-06 03:12

Tak for det. Det er også den jeg har, men den kan åbenbart ikke køre på en XP - den kræver server 2003. Tak igen.