/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Piaggio'ens bat. er ok MEN ???
Fra : h_bmv
Vist : 520 gange
10 point
Dato : 18-02-06 09:22

For en kammerat.

lige under 2 år gl. Piaggio Typhoon original og lovlig EU45 der altid står udendørs.

Batteriet er konstateret OK, og har hele tiden været det. PÅ TRODS af dette opførte den sig for nogle uger siden nøjagtig som om batteriet tabte spændingen og gik helt død, strømmen forsvandt helt og totalt fra hele scooteren.

Men den kan altså godt startes med kickstartren , hvorfor vi kunne vente med at se på problemet.

Tændingslåsen? kan man prøve med kontaktrens / pronto / WD40 ? det ser noget specielt ud og er det ikke et mindre projekt komme ind til den ?? http://thansen.dk/products.asp?c=660163197&n=1712451327 T.hansen er vel de billigste med disse dele?

kan batteriet være afbrudt andre steder ?

Har også denne 1 dag ældre åbne tråd om emnet: http://kandu.dk/spg83324.aspx

Det kunne jo være sjovt hvis jeg kunne spare ham en tur på værksted, men dette problem har allerede kostet 300 tabte kroner på et nyt vedligelsesholdesfrit batteri og hvad T.hansen påstår er en nødvendig "impulslader" ! ? til at lade batteriet første gang !?

http://thansen.dk/product.asp?c=660163197&n=1712451327&pn=1712451935

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 18-02-06 09:40

-Er ikke hjemme i dagtimerne i dag, men håber der kommer nogen kommentarer der kan hjælpe mig med at indkredse problemet nærmere.

Vh.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 10 point
Dato : 19-02-06 01:44

Det bedste er at skille de forbindelser der giver problemer, for at se benenes tilstand, evnt give dem lidt massage med sandpapir og så Pronto.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 19-02-06 12:24

Jep, det prøver vi