/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
styreboks
Fra : jacksonfive01
Vist : 449 gange
50 point
Dato : 17-02-06 18:03

kan man bruge en styreboks fra en 2.0 mitsubishi lancer 91 til en 1.5 mitsubishi lancer ( styreboks til indsprøjtningssystem)

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 17-02-06 18:21

Mitsuerne i de årgange kunne fås med vidt forskellige motorer diesel, benzin med indsprøjtning eller benzin med elektronisk reguleret karburator var bare nogle af typerne. Så du skal mere ned i detaljen for at finde ud af om styreboksen kan skiftes.
Under alle omstændigheder må der være forskel i programmerne for de to motorstørrelser , selv om resten skulle passe. Programmet er sikkert i en rom, som kan flyttes med over i den nye.

Det er et dristigt projekt, men den som intet vover , intet vinder.

Du skal ikke tro at du får bedre ydelse af en lille motor ved at bruge styreboks fra en større. Så kan du ligeså godt skifte gaspedalen.

Kommentar
Fra : jacksonfive01

Dato : 17-02-06 19:42

til transo
tak for svaret
men problemmet er at den kører meget ujævn og alt er blevest skiftet og den forurener også for meget samtidig med at den bruger enorme mængder benzin ting jeg kan nævne som er skiftet er bla. lambda sonde katalysator. spjældhus,tandspole,tændrør,tændingsledninger, motortemperaturføleren, og den singer meget i de forskellige værdier som der kommer når man tager en co2 test. har du nogle forslag?
kan det være brændstoffstrykket
der er også blevet skiftet dyser på den

Godkendelse af svar
Fra : jacksonfive01

Dato : 17-02-06 19:43

Tak for svaret transor.