/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp til kobling på fsi
Fra : gismo74
Vist : 451 gange
35 point
Dato : 16-02-06 03:42

hejsa er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg evt. har gjort forkert da jeg samlede min kobling på 4gear?

det hjul hvor koblingspladerne ligger i skal det spændes helt fast til det store hjul eller skal det sidde lidt løst for at kunne koble ud?

har prøvet at spænde det helt til men så kan jeg ikke koble ud så jeg har løst det lidt igen men det filer min kobling af. ved lave omdrejninger kan den godt følge med,men ved fuld gas begynder den at file.hva kan der være galt?nogen der kan hjælpe?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 35 point
Dato : 16-02-06 12:59

Alle store møtrikker skal være spændt hårdt.
De 4 små bolte udenpå koblingen skal være spændt helt ind, så koblingen kun kan give sig i de 4 fjedre.
Justeringen af koblingen, foregår med den lille stjernebolt som sidder udenpå skjoldet, husk at spænde kontramøtrikken når du har fundet indstillingen.
Koblingskabelet/håndtaget, skal stilles til få mm`s frigang, ved at justere kabelet.
Koblingen må ikke glide overhovedet, da pladerne brændes af.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : gismo74

Dato : 17-02-06 19:45

Tak for svaret pallebhansen.når jeg spænder den møtrik der holder hjulet hvor koplingspladerne sidder på,kan jeg ikke få den til at koble ud er konstant i gear,men hvis jeg løsner den en lille bitte smule så kan hjulet koblingspladerne sidder i godt dreje rundt og dermed koble ud.hvorfor gør den det?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-02-06 21:58

Imellem koblingstrykstangen og koblingspinden, skal være en lille kugle, altså midt inde i motoren, den kan være faldet ud?
I begge ender af "afstandsrør i kobling" skal være skiver.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=660094409&n=1706571900
Prøv koblingen og drej med den inden koblingssidedækselet sættes på, og se om der er noget der går imod.
NB: Husk også når koblingssidedækselet sættes på at fjederen skal drejes meget rundt, og ind bag "noget" for at kickstarteren trækkes tilbage, ellers kan den låse motoren.
Knallerten bør stå i frigear når der arbejdes med sagerne.
Du har formodentlig thansen katalogtegningen.
VH Palle Hansen