|
| Hjælp, min Passola hoster osv Fra : kobsie | Vist : 1028 gange 200 point Dato : 08-02-06 17:16 |
|
Jeg må nok indrømme at jeg er kommet lidt på herrens mark her. Her for 2 uger siden, begyndte min yamaha passola at opføre sig mærkeligt. Den slap bare al gas lige pludselig. Jeg kunne kører 40kr/t i 30 sek, og så lige pludselig ville den ikke give gas mere(virkede som om at den druknede eller manglede en tænding. Jeg kunne dog straks starte den igen og køre videre. Nu er problemet bare blevet en pest, da det sker hele tiden. ja her i går morges kunne jeg overhoved ikke få den startet :( . dog kunne jeg starte den her til morges. Da jeg så skulle hjem fra arbejde her i dag, der hostede den ud af udstødningen, og kørte generelt ikke godt. Er der nogen der ved hvad problemet kan skyldes?. Måske at det lige skal bemærkes at den er begyndt at sige en mærkelig lyd når jeg træder på kickstarteren...lyder som en elektronisk gnist eller lignende...Jeg har i i hvert fald aldrig bemærket lyden før.
Jeg har skiftet tændrør på den her for 2 måneder siden. Der er tænding på lortet, og det ser ud til at der kommer benzin ind i cylinderen. Jeg har ikke turde skille mere ad, da en passola som bekendt er pænt teknisk
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 08-02-06 17:19 |
|
Et forslag kunne være vådt tændkabel, hvor strømmen "kan hoppe".
Pludselig stop. og den kan køre lidt efter igen, kunne være is i karburatoren/fugt i tanken. Dette kan fikses med lidt karburatoralkohol.
Hvad med tændrørshætten. Den kan også være skidt!
| |
| Accepteret svar Fra : arnely | Modtaget 210 point Dato : 08-02-06 17:28 |
|
Jeg vil gætte på det er fugt i de elektriske dele, måske også is i karburatoren.
Min egen køre heller ikke for godt i det her fugtige vejr. Jeg sætter knallerten ind hvor der er varmt og tørt, når den begynder og hoste og hakke.
Det hjælper så i et stykke tid, og så gentager jeg bare procesen igen når problemet vender tilbage.
Jeg sprøjter også de elektriske dele med Pronto.
| |
| Kommentar Fra : kobsie |
Dato : 08-02-06 17:47 |
|
Det er faktisk sjovt nok. for det er kun når det er virkelig fungtigt og klamt udenfor at jeg typisk har oplevet problemet(tøvejr er ekstra slemt). Jeg har dog forsøgt at sprøjte pronto ind i tændrørshætten osv, og tror måske også at det var årsagen til at den startede i morges (sprøjtede den i aftes). Jeg tror lige at jeg vil købe noget karburator sprit.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 08-02-06 19:37 |
|
Du skal være sikker på at der er gummehætter på tændrørshætten og på tændspolen
hvis gummihætterne er tætte, så kan du kører igennem al slags vådt vejr.
Når den kører og det er vådt, så sæt hånden ned på tændrørskablet, og hvis du får et smæk over nallerne (stød), så er det 100% overgang der er dit problem.
| |
| Godkendelse af svar Fra : kobsie |
Dato : 17-02-06 14:21 |
|
Jeg har givet arnely trådens point, da der jeg nu er helt sikker på at varme er godt for knallerten og at der er problemer med tændingen :)
| |
| Kommentar Fra : kobsie |
Dato : 17-02-06 14:24 |
|
Jeg har fundet ud af at den kører betydeligt bedre når jeg sætter den indenfor om natten, så det tyder på at der er fugt i lortet. Karburator spritten har ikke hjulpe, desværre. Jeg er desuden helt sikker på at den der "gnist" lyd kommer fra tændspolen...kan den være defekt, og bør jeg overveje at skrifte den ud?. Kan man evt bruge en tændspole fra en Yamaha 4 gear?, da jeg har sådan en liggende. Jeg skal i hvert fald have gjort et eller andet, da den stadig hoster selvom den har stået et varmt sted, selvom det hjælper rimelig godt.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|