/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
går bare pludselig ud
Fra : duddi_rode
Vist : 798 gange
50 point
Dato : 06-02-06 14:28

Hej Gutter

Aprilia SR 50 LC årg. 01
med kaburator

Dette sker kun når motoren bliver varm, den vil så gå i stå hvis man holder stille, faktiks som hvis man bare slukkede knallerten, ingen hakken eller nogen andre tegn simpelthen bare dø ud.
Har renset kaburatoren, nyt tændrør, renset luftfilter. Jeg har endda kommet lidt kaburatorsprit i.

Dette er ret frustrende da jeg normal bruger den til hverdag når jeg skal på arbejde.
Kan det være CDI'en??

 
 
Kommentar
Fra : arnely


Dato : 06-02-06 14:34

Det er det fugtige vejr, har det samme med min egen.
Prøv og sætte den ind hvor der er varmt, så den rigtig kan tørre. Det plejer og hjæpe på min, ind til den bliver for fugtig igen.

Kommentar
Fra : CLAN


Dato : 06-02-06 14:37

sprøjt evt. alle ledninger / elektronikken med Caramba = fugtfortrænger. Kan købes hos alle auto parts forhandlere samt på diverse tankstationer... hvid dit problem altså er fugt


Kommentar
Fra : arnely


Dato : 06-02-06 14:42

Ja også en god ide, men knallerten skal bare være tør inden.
Det står på den dåse jeg har her, det er godt nok Pronto

Kommentar
Fra : CLAN


Dato : 06-02-06 14:44

arnely... ups du har ret... jeg mente også Pronto. Caramba er rustløsner - sorry


Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 06-02-06 15:50

Pronto og WD40 er fugtfortrængere, da de indeholder silikoneolie, men jeg kan ikke se hvad de har med dårlig tomgang at gøre?

Dit problem er nok enten en stoppet tomgangsdyse (Den lille der sidder ved siden af hoveddysen), eller simpelthen manglende justering af karburatorens tomgangsjusteringer.
Grunden til det sker når den bliver varm, er at så er den automatiske chokker slået fra, og derfor tyder dit problem på mangel på benzin ved tomgang.
JUSTER KARBURATOR:
Den store fingerskrue som der tit er på, hæver bare gasspjældet. Kalder jeg her nr1
Den mindre skrue, giver benzin udeom gasspjældet, og skal normalt stå 1,5 omgang ude. Nr 2.

Start med at skrue 2 i bund (ikke for hårdt), skrue den så 1 1/2 omg. ud.
Start og skru 1 så langt ind at du kan høre at den kører stærkere.
(1 skal også kunne skrues så langt ud at motoren dør, ellers er gaskabelet for stramt og holder spjældet for højt oppe.)
Du stiller 1 til normal tomgang.
Så justeres 2 til hurtigste motorgang, ved at justere 1/4 omg. ad gangen og vente lidt, dog skal der aldrig stilles mere end + - 1/2 omg. D.v.s. skal ende et sted mellem 1 og 2 omg. ude.

Så gentages: Stil 1, og stil 2
Kan karburatoren ikke stilles ind efter ovennævnte metode, så er der noget galt, feks. stoppet tomgangsdyse, eller fejl i automatisk chokker, eller falsk luft mellem karburator og cylinder, eller membran.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mervyn


Dato : 06-02-06 20:58

Har du kikket efter om det lille hul som der nomalt er i benzin dækslet ikke er stoppet for så dannes der vakum i tanken og så kommer der ikke noget benzin ud så rens det med en nål eventuelt med lufttryk, det kan jo godt passe med at når motoren er blevet varm så er der ikke mere luft til tanken

Kommentar
Fra : duddi_rode


Dato : 07-02-06 15:44

jamen det er så den første ting jeg lige ved prøve af.. justeringen altså. så skriver jeg lige tilbage igen en gang imorgen...


Godkendelse af svar
Fra : duddi_rode


Dato : 15-02-06 13:35

Tak for svaret pallebhansen.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste