|
| Poloen går dårligt... Fra : luxenburger | Vist : 695 gange 150 point Dato : 03-02-06 10:37 |
|
Min nyerhvervede 2. bil, en VW Polo fra 1984 (1,0) har ikke rigtig en tilfredsstillende motorgang. Der er to problemer: bilen kan ikke køre, ej heller tomgang, uden at den får lidt choker. Uden kan den ikke tage gas, går i stå osv. Og så bruger den benzin som ind i h...den kører pt under 10 km/l og det er på lange ture. Men det skyldes måske at den kører med choker hele tiden.
På værkstedet skiftede de accelerationspumpen og var sikre på at det var problemet. Men efter gentagne "justeringer" er problemet nøjagtig som før. Og jeg gider snart ikke smide flere værkstedstimer i den.
Jeg kan godt selv skrue lidt, men er der ikke nogen der kan give mig et par hints til hvor jeg skal gå i gang?
| |
|
Ja, tænding er stillet på værkstedet. Den går også ok og tager godt nok gas, eftertænder ikke, hopper ikke, men kræver tilsyneladende en federe blanding. Men det må da kunne reguleres ved andet end chokeren; ellers må jeg jo flytte kablet lidt
| |
| Accepteret svar Fra : BjarneD | Modtaget 160 point Dato : 03-02-06 10:58 |
|
Du skal først finde et andet værksted for de er ikke gode nok da acc. pumpen ikke har nogen betydning i tomgang.
Der kan være mange årsager til problemet, og med baggrund i årgangen er det ikke usandsynligt, at det er slitage, men utætheder et sted i indsugningssystemet kan skabe det problem du beskriver og det kan også være underkompression som følge af utætte ventiler eller slidte stempelringe, men jeg ville nu kigge på de slanger der ert ilkoblet indsugningsmanifolden og tjekke om indsugningsmanifolden har utilsigtede huller (det er set før).
Problemet kan nok ikke løses her, men du skal først og fremmest have fat i en betydeligt mere kreativ mekaniker.
| |
| Godkendelse af svar Fra : luxenburger |
Dato : 03-02-06 11:01 |
|
Tak for svaret BjarneD. Ja, jeg synes heller ikke værkstedet var imponerende. Det kan være jeg lige skulle sprøjte lidt med æter rundt omkring de slanger...
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 03-02-06 11:09 |
|
Jeg anbefaler ikke ætermetoden, der især på benzinmotorer kan resultere i afbrændte øjenbryn og det der er værre.
Visuel inspektion (kig godt efter) er det bedste.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|