/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Installation ny harddisk
Fra : jlbendtsen
Vist : 564 gange
200 point
Dato : 18-01-06 09:28

Hej herude..

Jeg har lige købt en 250Gb medion harddisk og har lige nogle spørgsmål..

Skal jeg have en extra køler eller kan jeg bare smide den i som den er
og er min strømforsyning på 300 watt stor nok når jeg i forvejen kører med en på 80 Gb en på 8 Gb og 3 cd-rom drev???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 09:31

Din køler skulle kunne klarer det, men jeg ville fjerne den på de 8 gb, den for langsom i forhold til de nye. Hvis du har windows liggende på den på de 8 gb så ville jeg lægge den over på den nye, så vil søgetiden bliver væsentligt hurtigere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-01-06 10:09

Du kører vist lige på grænsen med din strømforsyning.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 18-01-06 10:16

Den på 8 Gb er kun reserve

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 18-01-06 10:49

Hvor stor en strømforsyning skal jeg så have??
Kan det komme til at køre med den på 300 hvis jeg fjerner noget af det andet?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 10:53

Jeg ville nu alligevel fjerne den på de 8 gb, om ikke andet så for strømforsyningens skyld, det vil være kedeligt at brænde strømforsyningen af

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 18-01-06 11:24

Jeps men den ryger ud.. men kan jeg så smide den på 250 i???

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-01-06 11:41

Ja, sagtens - bare i med den så.
Bare sørg for den får indstillingen slave

Men har du Xp, er det intet problem.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 18-01-06 12:18

Ja, det kan du godt

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 18-01-06 12:30

Okay prøver når jeg kommer hjem fra arb og lukker spg. imorgen hvis det virker

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-06 12:39

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 18-01-06 14:23

Når du har sat Harddisken i, så husk at du skal i diskhåndtering og formatere den, inden den kan bruges...

Højreklik på "Denne computer", Vælg "Administrer", Vælg "Diskhåndtering", Højreklik på din nye HardDisk og vælg "Formatter"... så er du kørende..

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-01-06 14:28

Stort set alle harddiske er formateret på forhånd.

Den jeg købte var.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 18-01-06 14:32

Jimmy17 -> heldigt for dig.... ingen af mine ialt 5 HD har været brugbare uden at gennemføre ovennævnte...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-01-06 17:36

Heller ikke her har jeg nogensinde modtaget en formateret harddisk.

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 19-01-06 07:42

Tak for svaret Nordsted1.Det kører nu og det med formateringen var jeg klar over,Det tog dejligt lang tid
Jeg var bare i tvivl angående køler da jeg havde læst et sted at der var en der havde brændt sin af da han ikke havde køling nok på.
Og mht strømforsyningen ved jeg at der er en grænse men bare ikke hvor den lå..
Men tak for hjælpen til alle.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-06 07:56

Selv tak