/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Everest-virus?
Fra : o.v.n.
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 16-12-05 17:01

For få minuter siden ville jeg åbne Everest home edition, som jeg har brugt en hel del siden jeg hentede programmet, for ca. 3 mdr. siden, men min antivirus kom omgående med en advarsel om, at det er mallware og har blokeret for programmet, jeg ligner nu et kæmpestort ? er der nogen af jer der har oplevet noget lignende, eller kan i komme med en forklaring jeg bruger Bullguard.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 17:04

KUNNE jo have noget med der her at gøre ????????
;.)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-05 17:08

Måske advarer dit virusprogram blot om at der bliver ændret i registreringsdatabasen?

TeaTimer ( http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/TeaTimer/ ) i Spybot S&D laver samme 'nummer', når man installerer programmer ..eller når disse ændrer registreringsdatabasen, medmindre man giver tilladelse og si'r [Ok] !

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-05 17:16

Det er også sådan nu at Everest Home Edition er ophørt med at være en gratis version, så om det har noget med det at gøre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-05 17:39

miritdk: hva` ?????
molokyle: Bullguaard skrev at det var mallware=noget jeg forbinder med spam eller hvad?
Fijala: jeg hentede Everest før Lavalys ophørte med den gratis version, Everest kan forøvrigt stadig hentes gratis: http://www.kandu.dk/dk/spg/79691

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 18:01

o.v.n - du bruger bullguard - og den er mildest talt overfølsom overfor så meget at det faldt mig ind det kunne være derfor

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-05 18:07

o.v.n

Du har ret. Everest kan stadig hentes gratis på majorgeeks. Det fandt jeg også udaf udfra samme link

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-05 18:21

Er Bullguard superoverfølsom eller er Everest mallware? ifølge min firewall har programmet aldrig forsøgt kontakt til nettet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 18:22

ajiii sidder her og opdager jeg ikke kan se

kl 17:04 ville jeg have lagt det her link

http://www.kandu.dk/dk/tip/12955

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 16-12-05 18:26

mig bekendt er everest ikke malware - men bullguard er superfølsom - den korte tid jeg havde noget med den at gøre fik jeg da ikke meget fred - og det viste sig hver gang at det var nul og nada

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-05 18:29

Tak for svaret miritdk. dit svar beroliger mig, jeg bryder mig ikke om at have skidt på puteren, men fra nu af er jeg nødt til at slukke antivirus, når jeg vil åbne Everest

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 18:38

burde da ikke være nødvendigt ??????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-05 18:38

Præcis som jeg antydede hér : http://www.kandu.dk/dk/spg/79704#876483

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-05 18:44

..som miritdk -> Det burde ikke være nødvendigt at 'slukke' for 'noget', for at køre Everest ?

I dit program må det være muligt at give rette tilladelser?

..eller skift til :

1.) ZoneAlarm (firewall)
2.) AVG (antivirus)
3.) Spywareblaster (Ad-/spyware-'filter')
4.) Spybot S&D (Ad-/spyware cleaner)
5.) TweaknowRegcleaner (Registringsdatabase værktøj)

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-05 18:46

Ps. Alt er selvfølgelig freeware og dermed gratis ...

FF </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 18:48

tjah molo - det plejer nu at være bullguard firewall der er mere end overnervøs og det tager f------ til tid at vænne sig til den - jeg smed den ud efter at have prøvekørt den - synes den gav mere arbejde end sikkerhed

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 18:51
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-05 18:51

o.v.n - jeg har en everest liggende hvis du vil ha' den.
Den fylder 3 MB og jeg kan sende den over gmail eller skype.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-05 18:52

hmpff - manglede lige noget - det er muligt med tilladelserne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-05 18:57

molokyle: dine punkter 1-3-4-5 bruger jeg allerede, nu har jeg BETALT for Bullguard, valgte den efter de mange anbefalinger på spywarefri.
miritdk: Bullguard firewall blev ret hurtig smidt på porten, bruger nu ZoneAlarm som før

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-05 19:05

Eyvind: tak men jeg har Everest, den kan også stadig hentes gratis, se her: http://www.kandu.dk/dk/spg/79691 men ellers er det rigtigt, vi bliver nødt til at tilbyde nye brugere programmet, jeg synes selv den er fortræffelig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-05 20:10

Det var nu mere hvis du havde en "dårlig" udgave.
Og ja - den må kunne cirkulere, og da den vi har er gratis og vi forærer den væk, kan der vel ikke være noget galt i det.