/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Wiking 4 brændeovn
Fra : Sandra_Tancica
Vist : 2322 gange
40 point
Dato : 10-11-02 19:49

Vi overvejer at købe brændeovn. Lige nu har bauhaus et godt tilbud på Wiking 4, til lidt under 4.000,-. Vi vil gerne høre om den store prisforskel indebær også en stor kvalitetsforskel.
Det sted hvor vi kan have brændeovn, er kun 75 bred. Ovnen er 52 cm. bred. Det betyder at vi kun har 23 cm til dørkarmen. Der står i tekniske data om brændeovn, at den afstand skal ligge på 50 cm. Hvad kan vi gøre? Findes der noget som man kan smøre på dørkarmen eller isolere med, så vi alligevel kan få den godkendt?
Håber at få en hurtig svar, da vi ikke vil handle før vi hør fra jer.

På forhånd tak, og med venlig hilsen
Sandra

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-11-02 20:20

da der i det tekniske blad til brændeovnen stor 50 cm, og i har 23 cm, må i IKKE bruge den, find et egnet sted, for i tilfælde af brand pga. brændeovnen, for i ingen erstatning, hvis i ikke har overholdt mindste afstanden...
og der findes ikke noget på markedet i kan bruge, min. 50 cm. ellers ikke.....

Kommentar
Fra : Sandra_Tancica

Dato : 10-11-02 22:04

Jamen hvis vi isolerer dørkarmen, er den vel ikke længere farlig? Vi HAR IKKE andre steder vi kan placere ovnen. Vi ved slet ikke hvad vi skal gøre

Accepteret svar
Fra : theking

Modtaget 40 point
Dato : 10-11-02 22:13

Hej Sandra.
Hvis du er i tvivl om kring afstande til brændbart,så ring til jeres skorstensfejer
han ved det!
vi har selv en Wiking 4 ovn den står ca 30 cm fra karmen og det var intet problem.
Med venlig hilsen The King.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-11-02 21:37

> Vi overvejer at købe brændeovn. Lige nu har bauhaus et godt tilbud på
> Wiking 4, til lidt under 4.000,-. Vi vil gerne høre om den store
> prisforskel indebær også en stor kvalitetsforskel.

Jeg har selv sådan en ovn. I forhold til den gamle er den såmænd udmærket
men jeg har fortrudt at jeg ikke gav et par tusinde mere og fik lidt mere
kvalitet.

Hvis du ser på den har den f.eks. ikke mulighed for at justere
tilgangsluften - som jeg syntes er en ulempe.

Det skal dog siges at Wiking har en særdeles fornuftig service. Da min var
ca. et år gammel faldt der noget af på den indvendige side af håndtaget så
den var gået i baglås.
En enkelt opringning til Wiking gjorde at jeg et par dage senere modtog et
nyt glas, tætning og et nyt håndtag sådan at der var mulighed for selv at
udbedre skaden hurtigt.

Just my 2 cent

Finn