|
| Stofanet slår fra. Fra : Ascom_6230 | Vist : 1013 gange 80 point Dato : 12-12-05 21:26 |
|
Jeg har en stofanet forbindelse som volder mig en del problemer.
P.T. er der intet problem. Men engang imellem slår mit modem (Den klods som stofanet stillede ved min computer) ud.
Normalt er der gult lys i:
Power
Receive
Send
Online
Og så blinker der et orange lys i Avtivity.
Stofanet påstår at det er min harddisk som får modemmet til at slå ud, hvilket jeg ikke tror helt på.
>>slå ud vil sige at alle lysene slukker og derefter begynder power-lyset at blinke, derefter starter den ligesom op igen, med en efter en, til alle lysene lyser konstant.<<
Mit modem hedder SB4100
Håber der er en der kan bekræfte min mistanke, og evt. kan afhjælpe problemet.
På forhånd tak
| |
| Kommentar Fra : birger100 |
Dato : 12-12-05 21:37 |
|
hej,
har ikke selv stofanet net med har det samme modem til webspeed fra tdc..
Det er ikke din comp der er defekt. Det modem er fuld af fejl.
Jeg har selv prøvet at overbevise tdc om dette men de siger hvergang det er min computer der er skyld i modemet tænder og slukker..
håber der nogen der har en konkret løsning..
mvh
Birger
| |
|
Det kan jo være at der er løs forbindelse til strømforsyningen, prøv at vride lidt i alle ledninger, også strømforsyningstransformeren.
Findes fejlen ikke, så byt det modem.
VH Palle Hansen
| |
| Accepteret svar Fra : h_bmv | Modtaget 90 point Dato : 12-12-05 22:33 |
|
Tror simpelthen det er rent fysisk din forbindelse i bebyggelsen eller i din bolig der er noget galt med. Du må sige til dem at det simpelt hen ikke går og om ikke de vil sende en tekniker ud og måle dit stik og kabler , det har jeg haft engang, mener det var gratis og han var også henne i skabet og tjekke noget . Han målte også mine antenne kabler, jeg skulle have nogle nye, og det hjalp faktisk på billedkvateten. (når signalet altså er der ....!)
mit doxport modem har sådan set ikke fejlet noget i de 4 år jeg har måttet nøjes med stofa her (det eneste vi kan få her, hvis vi ikke vil betale for at få åbnet vores tlf. stik) , det er altid stofa selv der er "nede".
nat'
Ps:
http://www.stofanot.dk/
| |
| Godkendelse af svar Fra : Ascom_6230 |
Dato : 19-12-05 21:42 |
|
Jeg vil prøve at kontakte Stofanet. Det er altid dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste der har/har haft problemet.
Jeg takker.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|