/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Peugeot Speedfight. Benzin/luftfilter
Fra : tecto
Vist : 2093 gange
20 point
Dato : 06-12-05 23:09

Hej Alle.

Jeg har haft de sædvanlige problemer med speedfight i fugtigt vejr. Den hakker og dør ved fuld gas osv.
Jeg har nu indkøbt nyt tændrør og luftfilter. Da jeg tjekkede benzinslangerne opdagede jeg at en af dem var utæt nede ved karburatoren. Den går fra tanken og ned på en skråstuds, umiddelbart ved siden af nogle ledninger på karburatoren. Jeg har skiftet slangen, tændrøret og luftfilteret. Den startede første gang, men kun i ca 1. min. Og her anden gang jeg prøver at starte, vælter det ud med benzin fra luftfilterskjoldet. Der er ikke utætheder ved slangen mere. Jeg har også udluftet bundskruen i karburatoren. Bliver der ved med at løber benzin ud af bundskrueslangen??? (jeg lukkede for den efter ca. 5 sek.) Og hvorfor kommer der så meget benzin ud gennem luftfilteret??? Da jeg jo ville starte den anden gang skete der aldrig en pind.(total død) Tændrøret har gnist og er ikke vådt. Kunne det tænkes der ikke kommer benzin ind til tændrøret??? Har det noget at gøre med den slange jeg skiftede???
Jeg har prøvet at taget en anden slange af ved benzintankfilteret, for at puste i den. Så kommer der bare lidt skidt ud fra en struds på siden af karburatoren. En studs uden slange(ud mod det sorte skjold)????
Vil I anbefale at skille karburatorne af og rense den? (evt. sidder svømmeren måske fast)

På forhånd tak.

Venter med længsel efter svar. Cykler nu frem og tilbage på job

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 07-12-05 00:04

bundskrueslangen??? Næ der skal da ikke løbe benzin ud nogen steder, hvis du mener en lille slange som man kan lukke skidt ud af karburatoren med, så skal den da være tæt. Og er den ikke så sidder der nok noget skidt i skruens pakning, så den ikke er tæt, ellers har du ikke strammet hårdt nok.
Hvis det vælter ud i luftfilteret, så er tændrøret også vådt, det kan simpelhen ikke være andet, og det betyder at du kan lugte det, når du træder kickstarteren uden tændrør.
Luk for benzinen hvis du kan.

Tag luft filter og tændrør af igen
Træd kickstarteren 30 gange kraftigt, med bundgas.
Sæt tændrør i og prøv uden luftfilter og uden at åbne for benzinen.
Løber der stadig benzin ud ved luftfilteret, ja så må svømmeren jo sidde fast.
Men er det som om der blæses benzin og luft frem og tilbage gennem karburatoren, ja så er det galt med membranpladen, og du skal have isat en ny til 69 kr.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=632625707&n=920913746
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tecto

Dato : 07-12-05 18:25

Hej Palle
Tak for svaret og det gode råd. Jeg er ikke en haj til det knallerthalløj.
Og jo, slangen til at lukke skidt ud med er tæt. Der kom lidt skidt ud i starten, nu kommer der bare benzin ud. (når jeg skruer skruen)
Jeg har meget på fornemmelsen at svømmeren sidder fast. For det lyder godt nok som om den er druknet.

Jeg prøver det med fuld bundgas og kickstarte.

På forhånd tak.