multipoint er direkt indsprøjtning i hver cylinder, mens monopoint sprøjter ind i et kammer lige før manifolden,
Indsprøjtning har intet med strømfordeler at gøre. Fordelerdækslet er den bakkelitdims tændrørsledningerne kommer ud af.
Prøv at rense strømfordelerdækslet og tændkablerne (tændrørsledningerne og tændspoleledningen) i petroleum eller benzin, og tør dem efter med en siliconevædet klud.
DET ER VIGTIGT AT DU FØLGER VEJLEDNINGEN TRIN FOR TRIN, SÅ DU IKKE FÅR BYTTET OM PÅ LEDNINGERNE, for hvis dét sker har du virkelig problemer,
1. Du løsner strømfordelerdækslet, der normalt holdes fast af 2 fjedre (UDEN AT FJERNE LEDNINGERNE).
2. Du tørrer indersiden først med en petroleumsklud og så med en siliconeklud.
3. Du trækker rotoren (HUSK HVILKEN RETNING DEN HAR) og tørrer den på samme måde.
4. sæt rotoren på plads, (den har et hak, så hvis du sætter den nogenlunde i samme retning som den havde, vil den selv finde den nøjagtige stilling)
5. Sæt dækslet på, det har også et hak, så hvis du sætter det ned i samme stilling, som du fjernede det, skal du bare forsigtigt roterer det lidt fra side til side, vil det klikke på plads. Klik fjedrene på (du skal trykke dem ind nede på buen, ikke i toppen).
6. tag tændspoleledningen af or tørrer både den og de huller den sidder i på samme måde (først petroleum og så silicone)
7. Tag én tændrørsledning, tør den og tændrøret på samme måde, og genmonter tændrørsledningen.
8. Tag den næste tændrørsledning på samme måde. Og fortsæt med de to sidst ÉN AD GANGEN.
9. Genmonter tændspole ledningen.