/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Adressekartotek i Outlook Express.
Fra : Myns
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 17-11-05 18:49

[hør]

Hej.
Jeg har formateret min PC og geninstalleret XP. Jeg lavede en kopi af mit adressekartotek. Da jeg skulle kopier mit adressekartotek til Outlook Express, var der ikke nogen kontaktpersoner. Ha' er der gået galt.

Myns

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 19:02

Du kan ikke kopiere, kun eksportere wap, så du har ingen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-11-05 19:11

Hvis man har en kopi af sin *.wab fil - så kopieres den blot ind på plads dér hvor den nye er lokaliseret som erstatning for denne. Så virker det. Jeg gjorde det for ca. 3 uger siden med succes!

mvh berpox

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 19:16

Laver man en direkte kopi af ardressekartoteket, er det en genvej til den originale, den forsvinder sammen med den originale ved format, man bruger altid eksporter/importer, ellers skal hver enkelt adresse være kopieret for, at det andet skal kunne lade sig gøre.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-05 19:49

Det passer altså ikke. Jeg kopierede alle filer (Indbakke, Sendt Post) samt *.wab filen ud på en CD-rom fra en Windows98 installation med Outlook Express. Samtidigt eksporterede jeg indstillingerne, så jeg ikke skulle taste alle oplysninger om mail- og newskonti ind igen.

Så formatterede jeg harddisken og installerede en XP, samt internet explorer og Outlook Express. Indlæste indstillingerne. Kopierede de forskellige *.idx (det er vist det de hedder som extension) filer ind på plads og overskrev de nye.
Kopierede *.wab filen ind og overskrev den nye.

Og så virkede det hele igen - al mail intakt, og adressekartoteket intakt. Det eneste der skulle tastes, var kodeordet til mailserveren.

mvh berpox

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 19:53

Det er da muligt, det har virket hos dig, det gør det normalt også for mig, men ikke altid, derfor bruger jeg den "rigtige" metode.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-11-05 19:57

Myns - hvad er det så for filer du har kopieret?

Hvad hedder de?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-11-05 20:09

berpox->Det er ikke filer fra outlook express, du har kopieret, der er filerne fra systemet.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 17-11-05 20:17
Kommentar
Fra : clou

Dato : 17-11-05 22:41

Hej Myns

Gå i adressekartoteket - Gå i Filer - Importer - Adressekartotek (WAB)- find så den sti hvor du gemte adresserne i , følg derefter oplysningerne på skærmen.

God arbejdslyst fra

Clou

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 01-01-06 04:31

Tak for svaret berpox.