|
|
Den vil gå lidt bedre og særlig i længere tid med en innerrotor, men det er ikke problemet.
Problemet er måske at den ikke får luft nok til en størrer dyse, er der powerfilter på?
Desuden springer i måske for meget i dysestørrelse for at finde den optimale, har i prøvet en dyse 84 eller 86?
VH Palle Hansen
| |
|
Vi har prøvet med alle dyser fra 70 og op til 95.Også med original filter, power og uden filter. Lige så snart vi går en dyse over 80 begynder den at firetakte og tændrøret bliver vådt og sodet.Det er som om at vacummet er for stort. Skal vi have en anden membram eller noget lignende? eller er udstødningen for stor ?
| |
|
Ja, det er lidt mystisk, da den cylinder plejer at bruge en dyse omkring de 90 både i 16 og 21 mm Delorto.
Nu tilsætter i vel ikke olie i benzinen, da den så gerne slår over i 4-takt? Jeg tror problemet ligger der?, men også lidt i valget af udstødning.
Formodentlig er der også ændret CDI, da det er en af begrænsningerne, som også kan give 4-takt.
Der kan anbefales Racing CDI Tænding fra Polini.
Indsugningsstuds Ø 21mm er der vel også sat i?
Varioen er det: Polini Speed Control med ca 3,5 grams ruller
Jeg ville nok have valgt Yasuni.
Og gerne en 17/40 tands gearing på 21 procent.
VH Palle Hansen
| |
|
Vi har netop blandet olie i benzinen da der ikke er oliepumpe på motoren. Hvilken virkning har det på motorgangen. Og hvilken udstødning ville du have valgt
Mvh Kurtnyborg
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 17-11-05 21:11 |
|
Jeg ville ha valgt Top Nardo udstødning, for den sad på den SFX som snuppede DM rekorden.
Ellers så Polini For Race, den larmer en del siges det, men er det til bane så er det vel ok.
Har du indsugningsforstærker på?
Vær sikker på at der ikke står et R på dit tændrør.
Så vidt jeg ved så er det en radiostøjdæmpning, og det betyder mindre gnist.
Er det en standard membran? hvis ikke, så er det nok en god idé med Polinis membran, eller ihvert fald sætte carbon plader på den du har nu.
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 200 point Dato : 18-11-05 00:00 |
|
Jeg har selv bl.a. en Gilera Stalker med samme cylinder, dog luftkølet, og Nardo udstødning, og 21 mm delorto med 90 dyse, men den var nu mere kvik og sjov med 16 mm orginalkarburator, syntes jeg.
Nå udstødningen fald ud, men jeg ville vælge Yasuni C16
I har måske blandet lidt for meget olie i, det kan godt betyde en del af jeres problem hvis der er for meget i?
Den skal have 2-2,5%
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 18-11-05 16:00 |
|
Jeg forstår ikke at du den er hurtigere med en 16mm end med en 21mm karburator.
Havde du husket at skifte til carbonmembranplader eller racer membran.
Det er ofte at standard karburatore kun kan suge en 17,5mm karburator.
| |
|
Ja der var racermembran med Polinis 47,6
Topfarten er ens med de 2 karburatorer, men gasresponsen er bedre med 16mm karburatoren.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|