|
| Kommentar Fra : sofus.dk |
Dato : 13-11-05 19:43 |
|
Hej, tror det må have noget med suget i indsugningen at gøre.
For ellers giver det DA ingen mening. ELLER HVAD.
Om suget til vacum kommer det ene, eller det andet sted fra, kan vel være ligegodt.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 13-11-05 19:47 |
|
Har du set efter i luftfilteret?
Kunne godt tyde på at der sidder en begrænsning der.
Og vær sikker på at der ikke er en plumb inde i udstødningen. Det er der i Technigas Basic, der er der en i forrøret og en ekstra i enden af den, inden i.
Alternativt, kan der være lavet om på membranen. Se om styrene er "bukket ind" så membranflapperne ikke kan åbne fuldt ud.
Er du også sikker på at stemplet kommer helt op til toppen af cylinderen?
De kan godt ha forlænget blokken, og kortet cylinderen af, så tuncylindre vil få lav kompression.
| |
|
Jeg tror den dyse 50 er boret op, prøv at kigge igennem den og sammenlign med de andre.
Jeg tror du skal have en ca 84-86 i din 16 mm karburator, der er meget mere knald på.
Og hvis du skal teste med tændrørsmetoden, skal du køre fuld knald i mindst 1 minut, slukke, uden at køre i tomgang.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 13-11-05 20:41 |
|
Jeg har kigget gennem 50ér dysen og 72, og der er forskel på dem. Den der er 72 er større. Der er ingen begrænsninger i luftfilteret eller udstødningen. Har kigget på membranen da jeg skulle skifte dem til carbon, og der er styrene bukket ud så de er lodret, næsten.
Men hvis en dyse 72 er for stor på den originale karburator, ville en 84-86 da være alt for stor på en 17,5mm!?..
Jeg syntes godt nok at det lyder underligt!..
Mvh Hvidtiger
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 13-11-05 21:42 |
|
Jeg kom lige i tanke om noget. I luftfilteret er der et rør som suger luft en. Jeg plejer at save det rør så det kun er halv så langt da det er formet som en slags tragt. Inde i filterkassen er hullet i røret ca 8-10mm og i den anden ende som sidder ude på kassen er det vel en tre gange så stort. Som skrevet stod plejer jeg at save i det så det ca er samme størrelse inde i kassen. Men kan det virkelig være det som gør det? På den anden side forklare det jo stadig ikke dysestørrelsen som sad deri fra ny. Men tror i at det kan være derfor at den ikke kan køre på 17,5mm karb?
Mvh Hvidtiger
| |
|
Man plejer at fjerne de gummirør helt, og desuden se efter at skillerummet bag ved filteret også har stort nok hul, ellers skærer man lidt væk derinde med en stanleykniv.
Altså der skal ikke være nogen luftbegrænsninger udover filteret.
Den cylinder skal have mindst en 16 mm karburator, eller kommer den ikke op og lave noget for pengene.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 13-11-05 23:23 |
|
Hullet i røret var nok 8mm i diameter. Tror du at det er derfor den ikke kan køre med en støøre dyse da den ikke får så meget luft?
Mvh Hvidtiger
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|