/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Gradvist tab af power....!!??
Fra : .Luke
Vist : 411 gange
20 point
Dato : 04-11-05 16:06

Min gode gamle (5 år) Honda X8Rs er på det sidste begyndt at miste topfart/power.

Jeg er udstyret med Polini 47, 17mm dellOrto, gearing bagest, Tekniq udstødning og CDI uden begrænsning.
På lige vej kørte den 85-93 km/t (Jeg er en stor og tung fyr, så det er ok )
Har kørt 7000km over 3½ år "commuter-kørsel", uden det mindste problem.

MEN..... de sidste måneder er top farten gradvist røget ned til 80km/t, og med rygvind og ned ad bakke MAX 90 km/t (det var før 105). (Og jeg er IKKE blevet større )

Tændrør nyt og elektrodeafstand OK, tager omdrejninger fint, ingen nye motorlyde ...

Er det alm. slid ? kan det være udstødningspotten der skal skiftes ? Har CDI'en eller andre tun-dele en 8meget) begrænset levetid ?

PLEASE advice, hvis nogen har erfaring med dette problem...


 
 
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 04-11-05 16:35

Det er helt normalt at en tuncylinder som Polini, skal have udskiftet stempelet efter ca 5000km, bare spørg enhver tunforhandler.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sofus.dk


Dato : 04-11-05 16:45

Kan også være du skulle købe en ny variatorrem, kan være den er blevet slidt

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 04-11-05 19:05

Hvis dine ruller er slidte, så vil den have de omdrejninger ved 80 kmt, som den før havde ved 85-90 kmt.
Har du husket at dyse din karburator op?
Hvis du skifter stempel, så se også lige efter om din dyse er stor.
Prøv dette ved at sætte en større dyse i og se om den 4takter.

Start med at tage rullerne ud og se om de er slidt skæve.
Det koster sølle 50,- for nye ruller.

Godkendelse af svar
Fra : .Luke


Dato : 07-11-05 08:28

Rimelig forklaring
                        

Kommentar
Fra : .Luke


Dato : 07-11-05 08:41

Der er altså enighed om at det drejer sig om alm. slid.
Så vil jeg bruge juleferien i værkstedet og skifte rem, ruller og prøve med nye stempelringe.
Vil checke dysen efterflg.

Tak skal i have for rådene !

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 07-11-05 14:41

Ja, nye stempelringe eller stempel, men det kræver at du kender stempeltolerancen.
Men hvad med luftfilteret, er det rent.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : .Luke


Dato : 08-11-05 17:16

Jeps, luftfilteret er rent. Der er heller ingen problemer med at at tage gassen, reagerer stadigvæk kvikt !
Jeg tror på at problemet bunder i alm. slid og dermed mere modstand i bevæge-delene. Det tager lidt af topfarten, såehh jeg prøver i første omgang med stempelringe (standard mål) rem & ruller.
Jeg kommer tilbage, så i kan høre hvudden det er gået.





Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste