Hej Nuserpigen
Rent økonomisk er det en fordel for kommunen at holde på pengene så længe som muligt, fordi det sætter deres renteudgifter ned. Men det berettiger dem selvfølgelig ikke til at tilbageholde penge, som du har krav på.
Som det fremgår af mit link ovenfor, ligger den normale sagsbehandlingstid i sådanne sager på 2 - 7 dage, så der er ingen tvivl om, at kommunen bevidst trækker sagen i langdrag. Og når de gør det, er det selvfølgelig, fordi du har krav på pengene - ellers kunne de jo bare behandle sagen på normal vis og så efterfølgende give dig et afslag.
Set i det lys er den langtrukne sagsbehandlingstid altså et godt tegn!
Jeg synes derfor du skal gøre følgende:
Gør din sagsbehandler opmærksom på, at du udmærket er klar over, at kommunens behandling af din sag langt har overskredet den tidsramme, som normalt er kotyme i sådanne sager. Dermed viser du, at du har sat dig ind i tingene og ikke bare er en person, som man kan spise af med en sludder for en sladder.
Hjælper det ikke, så bed din sagsbehandler rådgive dig om, hvordan du skal forholde dig med hensyn til en klagesag. Denne rådgivning har sagsbehandleren pligt til at give dig.
Giv derefter kommunen nok en chance og se, om ikke dèt sætter skub i foretagendet.
Eftersom kommunen nu er blevet klar over, at du er en person, som sætter sig ind i tingene og holder på sin ret, vil risikoen for et afslag sandsynligvis være yderligere minimeret.
Og ender det alligevel med et afslag, gør du "bare" alvor af den klageprocedure, som din sagsbehandler har instrueret dig i.
De bedste hilsner
Rellom