|
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 27-10-05 19:59 |
|
Dine stempelringe er brændt af, så dem skal du skifte.
Se også efter hva for en dyse du kører med, og du har vel ikke plumb i indsugningen når du alligevel har tunudstødning på?!
Sæt en stor dyse i, når du har skiftet stempelringene, og den skal være så stor at den prutter fra motoren og udstødningen, når du giver fuld gas.
Når du har fundet den dyse som gør at den prutter, som om der er choker på hele tiden, uden at være det, så skal du gå 10 ned i dysestørrelse indtil du rammer den dyse som gør at den ikke længere prutter(4takter). Og så har du fundet den rigtige dyse, og så overlever dine stempelringe.
Husk at kører med ca. 3% olie i benzinen.
| |
| Accepteret svar Fra : janik | Modtaget 500 point Dato : 27-10-05 21:13 |
|
Der var en gammel honda dax tror jeg den hed ,den havde en 4 takt motor og
den kunne køre 80 km bare ved at tage plumpen.
De yamaha jeg havde var nye og de gik ikke godt med plump i
for de var ikke bygget til at køre 30 km men 60 km så da de kom
til danmark satte de plump i dem.
Men hvis du skal have den til at køre godt skal du bore den op til 12 mm i studsen,
ved godt at den ikke er helt lovlig men du får den ikke til at køre godt med 9mm hul.
Der sidder en messing skrue på kaburatorer den skal du skrue helt i uden at stramme den
og skrue den 1,5 omgang du igen så står den rigtigt.
Jeg kørte altid på 4% benzin fordi yamahaen ikke køllede ret godt.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 28-10-05 17:48 |
|
Hullet er altså 6,5 mm. så vidt jeg husker, i en Yamaha 4g indsugningsplade.
Bor svejsningen væk bagfra og pil plumben helt ud, og sæt et 12 eller 13 tands fortandhjul på.
Den cylinder som sidder på nu er lavet til at suge en 16mm karburator og din er sikkert 10mm, så den kan sagten suge mere end kan give den på nuværende tidspunkt.
Nu har du tunudstødning på, og det betyder at den blæser gassen fra cylinderen nemt ud, men den kan ikke suge ret meget ind, så fjern din plumb og dys den op til 150 ca. og skift dine stempelringe, og kør stille og roligt de først 100 km, da de nye ringe skal køres til.
4% i benzinen er ok.
| |
| Kommentar Fra : janik |
Dato : 28-10-05 19:03 |
|
NoShyGuy
hullet på fs1 er 9mm hul jeg købte i uoriginal sideplade
for den var så blød at man kunne bore i den.
En sideplade på en fs1 kan bores på til 16mm .
ved det for min søn har en af slagsen.
jeg ved ikke hvad for en cylender du har på men
du skal have en med 3 skyllekanaler .
det er den også født med fra ny da den kom første gang.
| |
|
Den har kørt godt med den lille indsugningsplade, og så skal den jo gøre det igen.
At du kan få den til at køre stærkere ved at udbore indsugningspladen geare knallerten og bruge 16 mm karburator med en 170 dyse i er en helt anden snak.
Ja, du kan udemærket nøjes med at køre med udboret indsugningsplade og din nuværende udstødning, uden at gøre andet, da det vil få den til at køre hurtigere, den behøver ikke størrer cylinder, da det er en udemærket cylinder på som standard. Men vil du have flere kræfter ud af motoren skal du op i 16 mm karburator.
Forøvrig har langt de fleste FS1 allerede fået udskiftet deres karburator til 16 mm. Det kan du nemt måle med en skydelære, eller tag et 10 mm bor som de fleste har, og put den glatte ende ind mod gasspjældsnålen (Uden at ødelægge den) Hvis boret let går der ind, så er det allerede en 16 mm karburator.
Fejlen du har er jo enten benzintilførselen der er dårlig, eller tændingen, men jeg gætter på tændingen ikke er ok.
Prøv først at skifte tændrør, og hjælper det ikke, så skal du kigge på platinerne inde i svinghjulet.
At dine stempelringe er ødelagte tror jeg nu ikke på, da den kører godt med anden indsugningsplade, og stempelringe slides jo ikke pludseligt. Men måske har du en utæthed ved en pakning, enten bag indsugningspladen eller top eller bundpakningen på cylinderen. Prøv event at stramme topmøtrikkerne på topstykket.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : janik |
Dato : 28-10-05 23:09 |
|
pallebhansen
giver dig helt ret men pas på med at stramme topmøtrikkerne for de men ved at skrue over.
| |
|
Ja, man kan let ødelægge gevindet, hvis man ikke har smurt det før man satte møtrikker på, og ikke spænder med følelse. Forøvrig har thansen lange topmøtrikker, de klarer belastningen langt bedre.
Men når jeg skriver at du skal spænde dem, så er det fordi topmøtrikker skal efterspændes efter 500 kms kørsel.
Og jeg har ført set at en eller flere er næsten helt "løse".
Men hvis der er nogen der var gået lidt løse, er det rigtigste selvfølgelig, at skrue dem af, og få lagt nye pakninger i både foroven og under cylinderen, da pakningerne kan være blevet ødelagt af den luft der fiser ud og ind.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 29-10-05 18:57 |
|
Pas på med Thansens lange topmøtikker, eller rettere sagt, deres pindbolte. De knækker nemmere end de originale.
Plus at det er bedre at rive gevindet på møtrikken end i motorblokken.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Yumatci |
Dato : 17-12-05 20:39 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|