/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD kan ikke afspille DVDmusik
Fra : fooler
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 22-10-05 14:38

Hvis jeg brænder musik over på en DVD skive kan min dvdafspiller ikke afspille den , brænder jeg den samme musik over på en alm CDskive kan den sagtens afspille. Jeg har tjekke min dvdskive kan afspilles i andre computere, så det er ikke i brændingen problemet ligger. Jeg har spurgt hos min forhandler men han ved det ikke, og er ikke kommet tilbage med et svar, så derfor tyr jeg til kandu, om en eller anden kan fortælle mig hvorfor, og om jeg kan gøre et eller andet så jeg kan afspille musik på min dvdafspiller. Min DVD afspiller er - og det samme er skiven.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 14:55

Hvilken musik.....

mp3 eller hvad ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 14:58

Og hvilken afspiller kan/kan ikke afspille - er det en stationær eller den i komputeren?

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 22-10-05 15:10

Det er mp3 filer og det er min stationære DVDafspiller pioneer dvr-433h der ikke kan afspille DVD musikken.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 15:16

Så kommer vi automatisk til næste spørgsmål:

Er det en + - DVD/R eller en + - DVD/RW og kan din afspiller afspille det format du prøver at putte i.

Hvis andre afspillere IKKE har problemer er det din der IKKE kan klare formatet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 15:22

Ser nu at din afspiller SKULLE kunne klare ALLE formater.

Så pioneren burde kunne afspille din DVD - der må være en fejl i maskinen.

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 22-10-05 15:30

Det må jeg så prøve at sige til forhandleren, for maskinen er kun 1 måned gammel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 15:34

Udnyt garantien - det er derfor den er der.......

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 22-10-05 18:35

Hvilken software bruger du til afspilningen?

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 22-10-05 20:06

øhm leif ??? er ikke lige med på dit spørgsmål ?
Jeg er jyde, så forklar lige lidt langsomt hvad du mener

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 22-10-05 20:56

Det er jo ikke softwaren det er galt med - den er jo stationær.

Hvis det er softwaren - så er det en opgave for forhandleren/fabrikken.

Den SKAL kunne spille mp3 - uanset hvilket medie de er på.

Citat
DVD-Video/DVD-R/DVD-RW/Dual-layer (DL) DVD-R (Video Mode)/DVD-RAM/DVD+R/DL DVD+R/DVD+RW/CD/SVCD/VCD/CD-R/CD-RW

MP3 - Ja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 20:57

Nå citatet blev ikke helt rigtigt - men det er fra deres egen hjemmeside.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 23-10-05 08:10

OK. Jeg er selv jyde, så,,,,

Når jeg afspiller MP3-filer sker det gennem Mediaplayer, Nero Media Player eller andre software - anede faktisk ikke, det kunne lade sig gøre uden, så det er altså mig, der er "jydedum".
God søndag
Leif

Godkendelse af svar
Fra : fooler

Dato : 23-10-05 22:13

Tak for svaret refi. Vi lukker spørgsmålet her, det ser ud som om jeg skal ha fat i nakken på forhandleren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 22:34

Selv tak - ja det er nok eneste udvej.