|
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 60 point Dato : 02-10-05 20:24 |
| | |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 02-10-05 20:59 |
|
Se efter hvordan din nål i karburatoren står, og nu hvor du nævner 43m m jern, så kan det meget vel være dine stempelringe.
Specielt på Yamaha 4g, har jeg oplevet problemer med støbejern og holdbarhed når man tuner den.
Køleribberne er for små til at køle godt nok.
Hvis du også har svært ved at starte den, og den, når den er varm skal løbes igang med høj fart så er det ringene.
Kan ikke huske om der er blandingsskrue på den, men hvis der er, så tjek den først.
| |
|
Når man tager det forreste sideskjold af, så man kan se ind til karburatoren, sidder slangen på karburatoren og stikker ud gennem bunden.
Tag og rens karburatoren, og skru bunden af svømmerhuset, og blæs med trykluft gennem alle huller, skru også strålespidsen af, og blæs alt der, se efter hvor stor strålespidsen er, nu du er der nede.
VH Palle Hansen
| |
|
Der sker det at det undertryk der bliver omkring hele karburatoren, også bliver inde i svømmerhuset, og dermed ovenover benzinvæsken, og dette vaccum holder igen på benzinen, så den ikke så let trækkes op i strålespidsen og strålerøret, for at rives med i luften ind i cylinderen.
Altså en FS1 går ikke perfekt før slangen er forbundet på studsen af svømmerhuset (Studsen er et indvendig rør der går ovenfor benzinen i svømmerhuset), og den anden ende af slangen skal stikke ud af det hul i bunden der er boret i "sidedækselhuset" På den måde får overfladen af benzinen, normaltryk.
MEN for at få en jævn tomgang, skal luftskruen i karburator stilles ca 1,5 omgang ud. Den sidder i indsugningsmunden af karburatoren:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=599604766&n=282498167&pn=282498273
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 06-10-05 17:27 |
|
LOL. jeg har kørt en hel del Yamaha 4g, og aldrig set den slange, men nu ved jeg det.
(det hul i bunden af dækslet har altid undret mig)
Tak tak.
:D
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 07-10-05 18:44 |
| | |
|
Ud gennem hullet i aluminiumhuset, under karburatoren.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : flink200 |
Dato : 10-10-05 13:19 |
|
Hej. den studs der sidder i bunden af karburatoren er ikke til luft
det er en overløbsstuds,og der skal en slange på,og den skal ud
gennem det hul der er i bunden af sidedækslet under karburatoren
den luftstuds som i taler om sidder skråt til venstre for studsen til
bensinslangen,og den slange som skal der på skal igennem den
gummistuds som forbinder motorblok og luftfilter,slangen ender
så i selve stellet.
har du justeret luftskruen på karburatoren,det er meget vigtigt
for at få den til at gå i tomgang
mvh. flink200
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|