/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hej igen "linke" til de undersider HJÆÆL~
Fra : h_bmv
Vist : 387 gange
50 point
Dato : 02-10-05 11:48

http://home1.stofanet.dk/mit-website117/

Kan sgutte finde ud af at fortælle den at den skal hoppe til min "MÅSKEunderside1" som ligger frit fremme på serveren, lige sammen med forsiden index.html og billederne. Første gang havde frontpage jo bare linket dem sammen med placeringen på pc'en, det opdagede jeg da, har så prøvet at give undersidens placering på www, det virker heller ikke....!

hjææælp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 11:56
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 02-10-05 11:57

...eller lad være at bruge danske bogstaver i filnavne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 02-10-05 12:00

prøver, prøver............

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 02-10-05 12:05

Okay..
Jeg vil foreslå dig at skrive alle filnavne med småt, .html og så uden de danske tegn æøå..
Når du så skal linke kan du prøve med <a href="underside1.html">Link tekst</a>..

Held og lykke

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 02-10-05 12:06

Ai molokyle du kan ikke bare springe køen over

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 02-10-05 12:10

TAK molekyle det virker det virke fedt tak

og dennis

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 02-10-05 12:11

http://home1.stofanet.dk/mit-website117/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 12:13

..men det er da rigtigt nok at du vil nedbringe trafikken hvis du lader være at angive den absolutte URL og nøjes med den relative ..som Dennis85 skriver.

Aller bedst ville være at skrive : <a href="./underside1.html">Link tekst</a>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 02-10-05 12:17

hyyyrh ja alt det html, men nu TROR jeg at jeg kan det absolut basale, så regner jeg med måske lære alt det andet hen ad vejen over tid

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 02-10-05 12:19

Molo nu blir jeg lige nødt til at spørge ind til din ekspertise, og undskyld hvis jeg udnytter dit spørgsmål h_bmv..
Men hvorfor ./ ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 12:23

Absolut og relativ adresse?

http://www.iusmentis.com/technology/www/relativeurls/

HUSK nu ./ som betyder samme katalog IKKE ../ som er en helt anden snak, du kan læse mere om nederst på siden og som for det meste betyder et bibliotek op.

Just in case you need to know

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 12:25

Ps. Der er mere at læse i menuen til højre på siden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 02-10-05 12:32

Aha, så lærte jeg også noget idag.. Tak skal du have

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 12:32

Rent faktisk ..opdagede jeg, da jeg selv læste siden igennem igen, at man kun behøver at bruge /

Kaldes også lokal adresse.

Så lærte jeg selv noget idag

..et eller andet sted har jeg læst at, hvis en adresse ender med / belaster man serveren mindre, da den alligevel altid selv tilføjer denne information.

Her var det vist : http://www.mattkruse.com/info/slash/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 12:35

adressen i det sidste tilfælde gælder biblioteker. Dvs. hvis man vil linke til kandu bør man skrive :

http://www.kandu.dk/

i stedet for :

http://www.kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 02-10-05 12:38

Yep yep.. Det må jeg da lige huske på fremover..