/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Videokamera
Fra : stinemor
Vist : 328 gange
20 point
Dato : 28-09-05 12:56

Ved nogen, hvor jeg kan få fat i et batteri til mit analoge JVC GR-SXM26 videokamera? Det er fra 2001 og virker fint - bortset fra batteriet, hvilket gør, at der ligger TIMERS optagelse, som jeg ikke kan få ned på alm. videobånd

Jeg har spurgt i flere forretninger, men der skal det bestilles hjem og koster 500 kr.

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 30 point
Dato : 28-09-05 13:02

Prøv at kigge på www.batterier.dk - det kunne jo tænkes, at de havde dem til en fornuftig pris.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-05 13:04

Kun 500,- det skal du være glad for

jeg har samme problem med mit videokamera af mærket Samsung, men der koster billigste batteri 748

Men en anden ting er, den oplader du har med til kameraet, hvis det er sådan en løs oplader hvor du skal sætte batteriet i, kan den så ikke også bruges som strømforsyning til kameraet.......det kan den til mit kamera, så jeg kan sådan set godt bruge det i forbindelse med TV/Video, men ikke tage det med og optage, medmindre ledningen til stikkontakten er lang nok

Nej, prøv lige at se, om der ikke er et her du kan bruge...de er billigere end de 500 du nævner:

http://www.thansen.dk/products.asp?c=593009087&n=297579356#xy

mvh dova

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-09-05 15:08

Der er også http://www.billigebatterier.dk/ det var ejeren her der var i tv's Rabatten og der skrives på siden at du kan maile til dem - så vil de prøve at skaffe dit batteri hjem. For øvrigt et godt sted at handle og ingen tillæg der betales kun for batteriet såfremt det koster mere end 100 kr.
Ivans link er også et godt sted at handle, og begge er meget hurtige.

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-09-05 19:33

Jeg har handlet hos www.batterier.dk flere gange, og er yderst tilfreds. De har et meget stort udvalg i batterier.
Du skal så vælge et Ni-Mh eller bedre; Ion batterier.
Dit tidligere batteri har sikkert været et Ni-Cd, og hvis du ikke har behandlet det efter forskrifterne så kan jeg godt forstå er det er dødt nu.
Jeg havde et Ni-Cd batteri til mit videokamera, som holdte i 9 år, hvilket er ud over det normale. Men det var også noget tyndslidt til sidst.
Jeg har en fætter der tog livet af sit video batteri på omkring et år, fordi han ladede det hver gang han havde optaget 5 min. med kameraet. Det kunne det ikke klare.
Så vær bevidst om at behandle batteriet ordentligt, så kan det sagtens holde 5 til 7 år.

Godkendelse af svar
Fra : stinemor

Dato : 29-09-05 09:17

Tak for svaret Ivan - har bestilt mit nye batteri

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-09-05 09:28

Forhåbentlig til en fornuftig pris.

Mvh
Ivan