/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kogebog
Fra : solveig
Vist : 2219 gange
100 point
Dato : 23-10-02 19:23

Hej
Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge mennesker?
Har en unge pige i familien, som flytter hjemmefra, og hun kunne godt bruge en kogebog.
Mvh
Solveig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 18:21

"solveig" <solveig.news@kandu.dk> wrote in message
news:sMAt9.169414$Qk5.5921452@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge
> mennesker?
> Har en unge pige i familien, som flytter hjemmefra, og hun kunne godt
> bruge en kogebog.
> Mvh
> Solveig

The essentials:

1) Spaghetti med ketchup:
Et par liter vand bringes i kog. Tilsæt lidt salt og lidt olie. Put en
håndfuld spaghetti i. Knæk dem evt i halve for at få plads i gryden.
Kogetiden står på pakken.

Tilbehør: Ketchup og revet parmesan, eller pesto, efter smag.

2) Mors telefonnummer: ______________

:)

Værsogod at printe -- royaltyfree og det hele :)

--
Venlig hilsen
Martin Seebach
- min email adresse virker..

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 23-10-02 19:58

Tørsleffs husmoder service. Det er en serie bøger der har opskrifter på alm. dansk mad og der er flg. m.m. Den hvide frokostbog, der er en rød kogebog, ( med ganske alm. dansk mad ), der er en blå bagebog) , Den grønne syltebog, den gule dessertbog og maccaronibogen. Disse er en del af min opdragelse, og min kone synes at jeg er god til at lave mad. - Ja, alt hvad hjertet begærer, det er et godt sted at begynde, så kan man udvikle sig hen ad vejen. Jeg har købt dem i brugsen. Der kan de nok få´s igen.

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 23-10-02 20:05

Karolines køkken har lige lavet en ny bog specielt henvendt til unge... Den kan købes på deres hjemmeside http://karoline.dk.

Dette er ved de skriver om bogen

En kogebog til de 18-24 årige - der flytter hjemmefra. Et redskab, der gør det nemt at lave "rigtig" mad – og som inspirerer de unge til at lægge vægt på madlavning og på nydelse af maden og måltidet. Et lille bidrag til at lære den nye generation op og give erfaringer videre. Der er lagt vægt på: Mad der smager godt, er billigt, nemt og hurtig at lave Mad der er lavet af råvarer som er lette at få fat på, og som går igen i flere opskrifter, så der ikke er så meget, der går til spilde. Mad, der kan laves i et lille køkken – uden det store køkkenudstyr. Mad både lidt til fest og meget til hverdag. Og hvor 85% af hverdagsmaden lever op til Ernæringsrådets anbefalinger om max. 30 energiprocent fra fedt.

Håber det kunne hjælpe

Accepteret svar
Fra : TariLiex

Modtaget 110 point
Dato : 23-10-02 20:06

Ups.... siden hedder

http://www.karoline.dk

sorry

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 18:39

Jeg fik selv "God mad, nem at lave" da jeg var 18 eller saa. Jeg kan ikke
huske alle detaljerne, men jeg finder lige om lidt. Den er vaeldigt god til
det helt nemme.

Pia

"Martin Seebach" <martin-nospam@g-bach.dk> wrote in message
news:ap6lpt$8nm$1@sunsite.dk...
>
> "solveig" <solveig.news@kandu.dk> wrote in message
> news:sMAt9.169414$Qk5.5921452@news010.worldonline.dk...
> > Hej
> > Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge
> > mennesker?
> > Har en unge pige i familien, som flytter hjemmefra, og hun kunne godt
> > bruge en kogebog.
> > Mvh
> > Solveig
>
> The essentials:
>
> 1) Spaghetti med ketchup:
> Et par liter vand bringes i kog. Tilsæt lidt salt og lidt olie. Put en
> håndfuld spaghetti i. Knæk dem evt i halve for at få plads i gryden.
> Kogetiden står på pakken.
>
> Tilbehør: Ketchup og revet parmesan, eller pesto, efter smag.
>
> 2) Mors telefonnummer: ______________
>
> :)
>
> Værsogod at printe -- royaltyfree og det hele :)
>
> --
> Venlig hilsen
> Martin Seebach
> - min email adresse virker..
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 18:54

On Wed, 23 Oct 2002 18:38:46 +0100, "Pia"
<pia.a.reynolds@btinternet.com> wrote:

>Jeg fik selv "God mad, nem at lave" da jeg var 18 eller saa. Jeg kan ikke
>huske alle detaljerne, men jeg finder lige om lidt. Den er vaeldigt god til
>det helt nemme.
>
Du mener vel "GOD MAD LET AT LAVE" - Husholdningslærerforeningens
Kogebog, skrevet af Inger Erner Andersen og Lotte Haveman, udgivet af
Lademann (ISBN 87-15-07354-8), Mit eksemplar (som gemalen medbragte i
ægteskabet) bliver såmænd hevet frem endnu fra tid til anden, selvom
jeg er blevet 29 og nogle måneder (dog ikke så mange endda .

Jeg synes ikke, at den henvender sig specielt til unge. Men som
grundbog i madlavning vil jeg bestemt gerne anbefale den. Jeg har
"belemret" et par familiemedlemmer eller 3 med et eksemplar.

Hjerteligst
Dorte

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 18:51

solveig wrote:

>Hej
>Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge
>mennesker?
>Har en unge pige i familien, som flytter hjemmefra, og hun kunne godt
>bruge en kogebog.
>Mvh
>Solveig
>
Hej

Jeg har været meget glad for "God mad let at lave" og karolines
kogebøger.

mvh

Busk

Godkendelse af svar
Fra : solveig

Dato : 23-10-02 20:54

Tak for svaret TariLiex.
Det var lige hvad vi havde brug for. Bogen er bestilt.
Mange tak for hjælpen:)
Mvh
Solveig

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-10-02 21:10

hmm... Jeg kan vil nu erklære mig helt enig med mcloud. "Nem mad let at lave" , har ernæringstabeller og f.eks. afsnit om madhygiejne, der står også hvordan man renser en fisk. Det tvivler jeg faktisk på andre kogebøger indeholder. Netop denne bog har fulgt mig gennem mine "svære" unge år og er stadig en trofast ven.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 19:31

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> wrote in message
news:vundrukq6b9rd4u8nv8f0deunk5cqj9eoq@4ax.com...

> >
> Du mener vel "GOD MAD LET AT LAVE" -
Naah ja, det er nemlig den rigtige!!!

Mit eksemplar (som gemalen medbragte i
> ægteskabet) bliver såmænd hevet frem endnu fra tid til anden, selvom
> jeg er blevet 29 og nogle måneder (dog ikke så mange endda .
Jeg bruger den skam ogsaa stadig. Der er mange gode opskrifter i.

Pia

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 20:29

Jeg fik "Lær at lave mad" af Henning Petersen da jeg flyttede hjemmefra. Den
har jeg været glad for. Den har både opskrifter på "alm" hverdagsmad ex.
forloren har med brun sovs, men også opskrifter til når svigermor kommer på
besøg . Opskrifterne er MEGET letforståelige, så det IKKE kan gå galt.
Så hvis kokken er uerfaren, er denne bog et hit. Jeg mener at have set den i
en boghandel til 129,-kr.

Ditte

"solveig" <solveig.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:sMAt9.169414$Qk5.5921452@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge
> mennesker?
> Har en unge pige i familien, som flytter hjemmefra, og hun kunne godt
> bruge en kogebog.
> Mvh
> Solveig
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 21:05

"solveig" <solveig.news@kandu.dk> writes:

> Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge
> mennesker?
> Har en unge pige i familien, som flytter hjemmefra, og hun kunne godt
> bruge en kogebog.

Jeg er helt klart til Frk. Jensen. Men den kræver dog nok at det ikke
er første gang man skal til at lave mad.

God mad let at lave kan da også bruges, men jeg er nu mest til Frk.
Jensen. Karoline har lige lavet en ny kogebog netop til unge
mennesker, men jeg har hørt/læst at den ikke er noget værd.

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 21:38

"solveig" <solveig.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:sMAt9.169414$Qk5.5921452@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge
> mennesker?

God mad, let at lave.

Udleveret til mine unger, efterhånden som de er flyttet hjemmefra.
Den bør være fast begynderinventar på ethvert kollegieværelse.

Hilsen Inger

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 21:56

"solveig" <solveig.news@kandu.dk> wrote in message
news:sMAt9.169414$Qk5.5921452@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge
> mennesker?
> Har en unge pige i familien, som flytter hjemmefra, og hun kunne godt
> bruge en kogebog.
> Mvh
> Solveig

Hejsa.
Jeg fik "Kogebog for fattigrøve" da jeg flyttede hjemmefra for et par år
siden. Den er da blevet brugt et par gange siden, men jeg plejer nu at ændre
lidt på opskrifterne. Ud over de allerede nævnte "God mad let at lave" og
Karolin's Køkken serien, er jeg utrolig glad for Jamie Oliver's kogebøger,
ligeledes "Den store Asiatiske Kogebog", koster 99 kr. i de fleste
boghandlere - hvis man da er til asiatisk mad (hvilket mine gæster
efterhånden har vænnet sig til
hygge,
Nicolai

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 22:43

On Wed, 23 Oct 2002 17:23:29 GMT, "solveig" <solveig.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej
>Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge
>mennesker?
>Har en unge pige i familien, som flytter hjemmefra, og hun kunne godt
>bruge en kogebog.

Noget med jamie oliver?
Det er meget simple opsrifter, der smager godt - og god beskrevet!

--
sune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 01:04

Hvad med Basic cooking - det er moderne mad for unge mennesker, hvor de
lærer om gode basisting, som bør være i køkkenet og mange gode opskrifter.
Eller Mad og tips for begyndere. Den starter med noget meget let, og bygger
på indenfor den enkelte kategori. Glimrende bog. Kan ind imellem fås på
tilbud til 25 kr... Har netop set den genudsendt hos flere boghandlere.
god fornøjelse
helle s

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
news:ou5eruo738qfa3tpe941eabkbjubs500ma@4ax.com...
> On Wed, 23 Oct 2002 17:23:29 GMT, "solveig" <solveig.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Hej
> >Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge
> >mennesker?
> >Har en unge pige i familien, som flytter hjemmefra, og hun kunne godt
> >bruge en kogebog.
>
> Noget med jamie oliver?
> Det er meget simple opsrifter, der smager godt - og god beskrevet!
>
> --
> sune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 14:27

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
news:ou5eruo738qfa3tpe941eabkbjubs500ma@4ax.com...
> On Wed, 23 Oct 2002 17:23:29 GMT, "solveig" <solveig.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> Noget med jamie oliver?
> Det er meget simple opsrifter, der smager godt - og god beskrevet!
>
> --
> sune

Jeg støtter helt klart Jamie Oliver. Hans mad er superlækker nem og oftest
også meget billig!
Man kan ganske vist ikke lære at lave persillesovs, men der skal jo også
være noget at glæde sig til at spise, til når man skal hjem på besøg!

MVH Rikke

--
www.rikkebachmann.webbyen.dk
Her finder du billige, nemme og hurtige madopskrifter
til travle børnefamilier, gode spareråd, ferietips, gode
ideer til børnefødselsdagen og meget, meget mere.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 14:38

Forbrugerinformation www.fi.dk har gennem deres serie Ren Besked netop
udgivet en lille nem bog der hedder " Grydeklar i eget køkken"
Bogen koster 30 kr. i løssalg. Ud over nogle gode nemme opskrifter vejledes
der også i basis udstyrelse af køkkenet og et basis madlager. Bogen er på 58
sider

Vores egne børn 7 - 10 og 14 har fundet adskillige opskrifter som de synes
er gode og som de selv kan lave

Venlig hilsen

Michael Pedersen

solveig <solveig.news@kandu.dk> wrote in message
news:sMAt9.169414$Qk5.5921452@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge
> mennesker?
> Har en unge pige i familien, som flytter hjemmefra, og hun kunne godt
> bruge en kogebog.
> Mvh
> Solveig
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 19:27

Michael Pedersen skrev:

> Forbrugerinformation www.fi.dk har gennem deres serie Ren Besked netop
> udgivet en lille nem bog der hedder " Grydeklar i eget køkken"
> Bogen koster 30 kr. i løssalg.

Denne bog er ganske udemærket. Jeg kan gøre oplyse, at man kan
downloade den i PDF-udgave. Så kan man jo se, hvad bogen indeholder,
inden man anskaffer den i papirudgave.

Her er linket til siden "Grydeklar i eget køkken". Nede i bunden
af siden ses: "Se hele håndbogen (PDF)".

http://www.fi.dk/publikationer/praesentationer.doc/grydeklar

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-02 10:00

kogebog for fattigrøve er en udemærket bog for dem som ikke har 50 timers
arbejds uge med 150,- i timen

--
( . ) ( . )
^
~~~~
http://www.roenhave.dk
"solveig" <solveig.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:sMAt9.169414$Qk5.5921452@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Er der nogen som kan hjælpe med at finde en bog om madlavning til unge
> mennesker?
> Har en unge pige i familien, som flytter hjemmefra, og hun kunne godt
> bruge en kogebog.
> Mvh
> Solveig
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>