/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Sterger i tabellen
Fra : john.buhl
Vist : 463 gange
20 point
Dato : 22-07-01 23:45

Hejsa Lige et lille spørgsmål Hvordan laver jeg streger i mine tabeller, det skal bare være en tynd streg rundt om nogle udvalgte celler, altså ikke rundt om alle cellerne. Jeg arbejder med frontpage 2000
Med venlig hilsen
john

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 22-07-01 23:54

Så skal du bruge "Style sheets". Kandu.dk har et et kursus i hvordan du bruger styles sheets her : http://www.kandu.dk/dk/kurser/css/cssKursus.asp.

For at lave en ramme rundt om en celle alene kan jeg forestille mig det noget alla dette :

<tabel>
<tr>
<td style="color: blue; border: 1">Dette er med border</td>
<td>Dette er uden border</td>
</tr>
</tabel>

Håber dette hjalp dig på vej

Gandalf

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 23-07-01 08:26

Sådan som jeg læser det vil du gerne lave nogle tabeller hvor i du vil have noget tekst. Tabellerne skal så være synlige :

Det klares hurtigt i html : (Artiklen her guider dig og er skrevet så børn forstår det : http://webcafe.dk/html/artikler/101/ha101.php3 )

Kode fx :

<TABLE BORDER="5">

<TR>
<TD>Felt 1</TD>
<TD>Felt 2</TD>
</TR>

<TR>
<TD>Felt 3</TD>
<TD>Felt 4</TD>
</TR>

</TABLE>