<Så kommer her lige en række spørgsmål:
<Hvad er den store forskel på luft og vandkølede motorere? Er det noget man kommer til at mærke forskel på?
Har vi diskuteret. Vandkølet holder længst og man kan trække flest HK ud af den, men lidt besværligt når den skal skiftes/repareres.
<Jeg står og skal købe ny knallert og er på vippen mellem piaggio NRG og Yamaha Yog. Nogen der kan spyde lidt forskelle ud - fordele og ulemper. Jeg regner <med at købe dem i 30 versionen, da politiet i såfald ikke klipper i mit kørekort.
Prøv begge to eller bare se dem, det er jo en smagssag, også for dit vedkommende.
<Jeg vil også gerne høre lidt om begrænsningerne på de 2. Vil gerne have dem op og køre 60-70. Skal der laves meget?
Jogén plejede at være begrænset meget, men er det den helt nye Jog, den gamle Jog eller Jog Space som du er ude efter?
Jeg er rimelig sikker på at den nye Jog en svær at tune overhoved. Space er heller ikke nem for der er en speciel karburator på.
Den helt gamle er vildt let at tune, men kommer du over 60 kmt så ryster den meget. Jeg synes den er skræmmende at køre på og jeg føler mig ikke sikker på den.
Hvordan NRGen er begrænset ved jeg ikke, men den er sikkert ikke svær at få til at køre 60-70 kmt.
<Hvad med holdbarhed, pålidelighed og optræk?
Jogéns optræk er enestående da den kun vejer 60 kg, men det er også et problem for den går meget let på baghjul.
Holdbarheden er jeg ikke sikker på. Det er jo en gammel maskine, men billig i reservedele.
<Hvordan står det til med PGO dr. big og G-max?
PGO er ikke lige min farvorit. Dem jeg kender som har haft 30 km udgaverne har ikke haft andet end problemer, når de ville ha mere end 35 kmt ud af dem.
<Det var vidst det. Håber at høre fra jer
ps. Hvorfor er du kun ude efter de 2 modeller?
Der findes mange andre som er mindst lige så fede og meget lette at tune.
<Simbave
NoShyGuy