/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sikkerhedsopdatering
Fra : ppk
Vist : 344 gange
200 point
Dato : 08-09-05 15:22

Hej

Hvorfor kan jeg ikke installere sikkerhedsopdatering ?

Alle andre opdateringer fungerer super perfekt ! men der er en hvor der står følgende:

Samlet sikkerhedsopdatering til Windows Internet Explore til Windows XP (KB896727)

Størrelse: 678KB-4.1MB

Denne fil kan jeg på ingen måde få insatlleret, hver gang jeg har prøvet kommer den med beskeden at følgende opdatering IKKE kunne installeres.

Er der nogen der kan løse mit problem ? Styresystemet er Windows XP Pro SP-2 DK

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-09-05 15:25

Det kan være, du har den indstalleret. Gå på windows update, og lad den tjekke maskinen, så finder du ud af, om den mangler.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-09-05 17:00

Samlet sikkerhedsopdatering til Windows Internet Explorer til Windows XP (KB896727)
Der er fundet sikkerhedsproblemer, der kan gøre det muligt for en hacker at kompromittere en computer, som kører Microsoft Internet Explorer, og få kontrol over den. Du kan beskytte computeren ved at installere denne opdatering fra Microsoft. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering.
Sådan foregår fjernelse
Denne softwareopdatering kan fjernes med Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel.
Få hjælp og support
http://support.microsoft.com

Lige lidt om hvad det er for en opdatering. Min blev installeret d. 13 aug 2005.

Den skulle komme med automatisk når du bruger windows updare

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-09-05 17:47

Min er hentet 18/8
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=194E0EE7-919C-4A8B-AD8D-01A4FE771942&displaylang=da
Du kan jo også hente filen, og starte den fra skrivebordet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 09-09-05 07:48

Hej Fijala

Jeg bruger Windows update ! og den henter også filen og installere den. Men efterfølgende kommer den med beskeden at den ikke blev installeret.

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 09-09-05 10:16

Hej

Hvis jeg henter filen til skrivebordet, og installere herfra kommer denne besked
KB896727 installationsfejl. Den version af Windows, du har installeret, svarer ikke til opdateringen, som du prøver at installere.

Jeg mener også at have læst et ller andet sted i farten at denne opdatering er til Windows 2000, men spørgsmålet er så bare hvorfor Windows update hele tiden siger at det er en vigtig opdatering til mit system.

Følgende besked kommer hvis man følger windows update:

Automatisk opdatering.
Opdateringen kunne ikke installeres.

Følgende sikkerhedsopdatering blev ikke installeret:
Samlet sikkerhedsopdatering til Windows Internet Explore til Windows XP (KB896727)

Hilsen PPK

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-09-05 16:06

øhh er det en original XP pro du har. Ja undskyld jeg spørger, men ellers ved jeg ikke rigtig hvorfor det driller

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 14-09-05 17:54

Ja, undskyld mit link var til win 2000, den du skal bruge hedder:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=68300B15-1CF9-45FB-875E-2EF6D2FBC9ED&displaylang=da
Men det kræver nok at du allerede har installeret mindst SP1
Men du skal jo heller ikke selv lede efter opdate, som så kan være forkerte, men lade windows opdate finde opdatene til dig, og så vil de rigtige versioner jo passe.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-09-05 11:02
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-09-05 15:32

Hej

Jeg bruger altså kun orginale programmer, og det er Windows update selv der kommer og siger at den vil installere den sikkerheds opdatering, og jeg har også installeret SP-2 og alle andre opdateringer uden problemmer.

Men nu er problemmet så imidlertid at maskinen er afgået ved "døden" og bliver udskiftet snarest muligt.

Så TAK for hjælpen alle sammen.

Hilsen PPK

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 27-12-06 09:16

Tak for svaret pallebhansen.