/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hardisk som blev væk
Fra : deech2807
Vist : 554 gange
240 point
Dato : 02-09-05 19:34

Hej jeg har et spørgsmål om en hd som jeg ved et uheld kom til at af-partitionere da jeg skulle installerer xp på ny og den sad i en ekstern usb og tænkte ike over at den kunne ses men nu skal jeg gerne kunne finde den igen så jeg via tuneup kan gendanne alt hvad der var på den hd da den er MEGET vigtig...

Kommentar
Fra : deech2807

Dato : 02-09-05 19:58

nu har jeg fundet harddisken men den er tom hvordan får jeg det tilbage som var på den..... da det er meget vigtige filer

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-09-05 20:06

Hvad præcist gjorde du.....
Helsat handling for handling -
Har du Fdisket den eller formateret den eller lavet nyt filsystem ?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-05 20:07

Der findes nogle firmaer, der har specialiceret sig i den slags. Der gives ingen garanti og de er røv-dyre. Søg på HD Rescue, så finder du sikkert nogle. Sidst mit firma havde brug for dette, brugte vi et norsk firma og det virkede. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-09-05 20:08

Det er noget med at et program ved navn Partition Magic kan klare det lille nummer uden at slette data, men jeg har aldrig selv prøvet. Jeg ved også at der er flere herinde på kandu der kender til programmet så lad os håbe de læser med her.

Hent det her i en free trial version http://www.soft32.com/download_151.html

Kommentar
Fra : deech2807

Dato : 02-09-05 20:10

til benjamin: Jeg skulle geninstallerer xp og gik dermed ind i xp installationen og skulle slette alle partitioner og dermed kom til at slette den partition som var den eksterne usb hd.... nu er den formateret og har prøvet at hente tuneup og filerecovery demo men ingen af dem kan finde nogle af de gamle filer... det er billeder film doks og musik og det er alt sammen noget jeg skal bruge det næste halve år mens jeg er ude og rejse og er nød til at droppe rejsen hvis ikke jeg får det tilbage

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-09-05 20:11

Her på siden er der nogle links til programmer der måske kan løse dit problem - altsammen freeware..
http://www.snapfiles.com/freeware/freeware.html

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-09-05 20:17

Ja så er du måske lidt mere end på den...
Hvis du kun har valgt Quick format - har du måske en chance...
Hvis du har valgt den der tager lang tid - tvivler jeg på du kan få fat i dine data...
Men jeg må melde pass - jeg har desværre ikke en løsning til dit problem...
held og lykke
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-09-05 20:19
Kommentar
Fra : deech2807

Dato : 02-09-05 20:19

den er kun ekspress formateret

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-09-05 20:22
Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 250 point
Dato : 02-09-05 20:23

Eller måske denne
http://www.handyrecovery.com/features.shtml.
Det kan jo være du er heldig
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-05 20:27

Du her installeret XP på den faste HD
Eksterne HD er taget fra i USB-stikket
Start XP
Sæt USB HD til
H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering
GØR INGENTING ENDNU - bare kigge
Kig nederst til højre evt. rul lidt ..................kan du se din HD
Hvad viser den.

Kommentar
Fra : deech2807

Dato : 02-09-05 20:35

til eyvind den viser tom hd men iorden

Kommentar
Fra : deech2807

Dato : 02-09-05 20:37

hvis jeg havde en kode til handy recovery 2.0 ville jeg kunne redde alle filer men det må man jo ikke hmmmm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-05 20:46

Den skulle også hedde
til venstre:
Disk 1
antal GB
online

til højre:
unalokeret/Fat 32 eller NTFS/tom (h-klik>egenskaber)

For at du kan tilgå din formaterede/slettede HD med noget recoveryprogram
så skal din USB HD være dynamisk.
I det grå område hvor der står Disk 1 (jeg formoder at det er den) skal du
h-klik>opgrader til dynamisk disk (hold øje med størrelsen)
Nu bør det være muligt at gendanne dine data.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-09-05 20:47

Er det ikke, de ca. 200,- værd at få dine data igen ?
Det er jo bare et forslag.... eller retter et spørgsmål?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-05 20:56
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-09-05 20:57

Det var jo det jeg sagde - IKKE? Recovery

Godkendelse af svar
Fra : deech2807

Dato : 03-09-05 03:48

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

det var programmet handy recovery 2,0 der fandt alle mine lost data og venter lige nu på en kode i min mail købte programmet... Mange tak for hjælpen