/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Søg på egen hjemmeside.....
Fra : smxxx
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 27-08-05 21:41

Har 20 mb tekst, der skulle kunne søges efter ord/titler.
Men kun på den ene side, ikke nettet..........
Foreslag tæskes/ønskes
Mvh

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-08-05 21:46

smxxx - Hvis vi skal tæskes for at komme med forslag, svarer vi squ ikke.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-08-05 21:51

Men spøg til side. Vi skal også lige vide hvilket værktøj/sprog du har udviklet din hjemmeside med/I - samt i hvilken database dine 20 Mb tekst ligger gemt. Ellers kan ingen rigtigt hjælpe dig. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-05 21:52

*.txt/*.js/*.css/*.html fil ???

Søg dog i Word

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-05 21:55

Som arne.jakobsen : Er det rent ASCII textformat eller Word, WP, DSI ..eller andre obscure formater du vil søge i?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-05 21:57

Man kan da også søge i Wordpad ...da filen åbenbart er for stor til Notesblok (notepad.exe)

20 Mb. ...det er godt nok noget af en tekst fil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-08-05 21:59
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-08-05 22:02

ER det overhovedet en tekst-fil eller er det en ægte database? Vil du kunne søge i alle databasen felter, uanset om de er defineret som Tal, Dato eller Tekst-felter. ????? Hvis det er en ægte database? Hvilken?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-08-05 22:04

smxxx - Du har været med længe nok til at du burde vide at hvis du vil have et godt svar, må du stille et godt spørgsmål. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 27-08-05 22:30

http://webglimpse.net/

et program, du kan lægge ind, så dine besøgende kan søge på din website - hvis det er det du mener

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 27-08-05 22:32
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 27-08-05 23:01

hvad mener du egentlig ??????
Det skulle vel ikke være så enkelt at man blot kan benytte genvejen som for eks ctrl+b ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-05 23:12

miritdk & surfsusan -> Læs nu inden ad :

Citat
ikke nettet..........

Der findes mange løsninger til fritekstsøgning på websider, men fritekstsøgning i tekstdokumenter offline ?

Hvorfor ikke lade operativsystemet lave arbejdet? Mange muligheder i menuen : Start->Søg... i Windows XP

..eller er det en søgeapplikation til tekstfiler i ANSI/ASCII format? ..et Java modul? ..en VB-'ting' ...oder?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-08-05 23:18

mirit & surfsusan - Spørgsmålet har KUN at gøre med at søge på egne databaser/tekster. Så jeres bud dur ikke.

Men lad nu smxxx svare på molo's og mine spørgsmål. Så kommer vi videre. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-05 08:42

arne har du fået adm. rettigheder ????? Jeg er overbevist om at smxxx sagtens kan sige fra selv !!!!!!!!!!!!!!!!!!

beklager smxxx - men jeg finder det stadig svært at forstå præcis hvad der menes med " kun på den side"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-05 10:14

i for eks word kan du jo bruge jokertegn ned gennem dokumentet

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 28-08-05 10:38

Molokyle: jeg kan godt læse både indenad og udenad, "kun denne ene side" kunne læses som kun min website og "ikke nettet" kunne betyde, kun min website og ikke hele Internettet...

Hvilket dokument/database har du smxx oprettet de 20Mb tekst i?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-08-05 11:45

Jeg fik lige lyst til at skrive PAPTUD

Fortsat god poæntfyldt week-end

Jørgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-05 11:47

natmaden og ilm

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 28-08-05 11:57

Overskriften på dette indlæg er "Søg på egen hjemmeside", vi kunne måske få URL'en og derudfra give et svar?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-05 12:01

nemlig surfsusam

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-08-05 12:39

Jeg havde engang en hund, den blev tit motioneret fra toppen af en 36m. høj bakke (Albertslundbjerget).
Man kastede bare pinden ud.
så nærmest fløj hunden udover og nogen gange med så meget fart på at den slog kolbøtter hele vejen ned.
Troligt kom den forpustet rendende op igen, for at tage en tur mere, og en til og igen og igen.
Jeg forstod ikke hvorfor at den gad, men motion, det fik den..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-05 13:14

..jeg fortsætter:

Sorry surfsusan You got a point

Hvis det er en lokal hjemmeside er de 20Mb. næppe ren brødtekst, men 'totalen' af tekst, lyd, billeder osv. ?

smxxx -> Hvis teksten er i et specifikt format, må vi kende dette for at kunne hjælpe dig

Her er f.eks blot teksten "HAI" skrevet i Word 2003 med Verdana 12pkt. som ASCII; gemt i standard Word 2003 *doc format (..gengivet af Notesblok [notepad.exe]) :

Citat
ÐÏࡱá >  þÿ      "  $  þÿÿÿ ! ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿì¥Á ` ð¿     bjbjêê  . í€ í€  ÿÿ ÿÿ ÿÿ ¤ À À À À À À À  Ô ø ø ø ø  Ô ó ¶         r  t t t t t t $ © h  p ˜  À      ˜ À À   ­  V V V   À  À  r V  r V V À À V   pŠ;ŒÀ«Å ø ,
V r à 0 ó V  6   V  À V    V      ˜ ˜ F     ó     Ô Ô Ô $ ø Ô Ô Ô ø Ô Ô Ô À À À À À À ÿÿÿÿ   HAI
  ü hCpb    ý     ý  , 1h°‚. °ÆA!°n"°n#¥$¥%° °Ä°Ä Ä †   œ    @ @ñÿ @   N o r m a l   CJ _HaJ mHsHtH N A òÿ¡ N   S t a n d a r d s k r i f t t y p e i a f s n i t V i óÿ³ V   T a b e l - N o r m a l  ö 4Ö
l 4Ö  aö  6 k ôÿÁ 6   I n g e n o v e r s i g t     ÿÿÿÿ  ˜ 0 € €                           å Cpb ÿ@ €   ÌŒ      @  @ ÿÿ  U n k n o w n ÿÿ  ÿÿ ÿÿ  ÿÿ ÿÿ  ÿÿ  G ‡z € ÿ T i m e s N e w R o m a n 5   € S y m b o l 3&  ‡z € ÿ A r i a l "  1ˆ ð © Fã˜F㘠          ! ð  n¥´ ´ r4    2ƒ ð  HP )ðÿ ? ä ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿCpb 2 ÿÿ  H A I  H e n r i k M o r t e n s e n  H e n r i k M o r t e n s e n

..lidt svært at søge i

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-08-05 13:19

...UPS. Ikke engang i Verdana skrifttypen, men standard; Times New Roman 12pkt.

..men du ka' vel se pointen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-08-05 16:43

Hej, beklager den lange ventetid...
Den ligger som tekstfil HTML
Ved godt jeg kan søge med pc`en.
Men ville gerne have en søgeboks, der ligger i selve dokumentet.
Og eventuelt følger skærmen under rulning af tekst.
Mvh

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-08-05 16:46

Tal for dig selv lillearne . Eller du tør måske som sædvanlig ikke være alene???

Citat
Hvis vi skal tæskes for.....
Vi skal også lige vide hvilket.....

Og så lige en belæring fra Master of the Universe... "Manden" der ved alt, med udvidede beføjelser til at korrigere, belære, irettesætte og overpisse alt og alle.
Citat
Du har været med længe nok.....

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 10:29

Tak for svaret miritdk.
Bare genialt, det er det her, med genvejstaster, de er til stor gavn engang imellem
surfsusan: du er også inde på noget af det rigtige, men har ikke prøvet det endnu
Takker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 10:54

Sorry... men miritdk's fif har ikke en dyt med hverken lokale filer eller internet at gøre. Det er browserens genvejstast kombination for menuen : Rediger->Søg (på denne side)... og tastekombinationen kan læses sammesteds

..og har ikke meget med : "Søg på egen hjemmeside....." at gøre

Surfsusan's forslag kræver at du er på nettet, hvilket ikke rigtigt harmonerer med : ikke nettet....
Du kunne sagtens til at begynde med have nævnt : Den ligger som tekstfil HTML. Ved godt jeg kan søge med pc`en.

Selv tvivler jeg på du kan fremvise en HTML tekstfil på 20Mb. ...det er da de billeder, klip og andet der henvises til i filen (og som er gemt andre steder som separate filer) der fylder ...ikke selve HTML filen.

...det var da godt du fik et svar du kunne bruge smxxx, men en anden gang skulle du måske tænke en smule dybere over formuleringen af dine spørgsmål?

Ha' en go' dag allesammen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 10:57

genveje er ski geniale hvis man lige husker dem
Men - synes ikke helt mit svar var hvad du søgte når det kom til stykket - eller ????

ps.. husker du det med at trykke på knappen midt på musen og så kan du rulle op eller ned i den hastighed det passer dig ????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 10:59

..og lige et Ps.

Jeg forstår stadig ikke hvad du mener med : Ved godt jeg kan søge med pc`en.

..når du glad accepterer miritdk's svar. Det vidste du jo i forvejen?

Lidt mopset over jeg har brugt så megen tid, men det er sgu min egen skyld !

..no offence smxxx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 11:02

molokyle: Syntes jeg er tydelig nok...

Hej, beklager den lange ventetid...
Den ligger som tekstfil HTML
Ved godt jeg kan søge med pc`en.
Men ville gerne have en søgeboks, der ligger i selve dokumentet.
Og eventuelt følger skærmen under rulning af tekst.
Mvh

Men som en løsning, kan jeg kun give meritdk ret.

Tekstfilen fylder 20 mb, heraf er de 4-5 mb billeder.
Jeg har ingen problemer med at vise filen.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 11:06

Angående at rulle gennem al den tekst, for at finde bestemte ord, det kan jo tage dage.
Derfor en søgemaskine.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 11:22

Pkt.1 Søgeboksen ligger IKKE i selve dokumentet.

Pkt.2 ..følger skærmen under rulning af tekst ...NEJ ...den bliver stående og 'følger ikke med' nogen som helst steder.

Pkt. 3 Nej, du har ikke formuleret dig tydeligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 11:36

molokyle:
Mit spørgsmål gik ud på.....
<<<Men ville gerne have en søgeboks, der ligger i selve dokumentet.
Og eventuelt følger skærmen under rulning af tekst.<<<

Jeg kan ikke skrive ønsket anderledes.
Jeg ved godt, søgeboksen ikke ligger i dokumentet, og følger med rul.
Men i mangel af bedre, har meritdk ret.
Da det er det eneste jeg kan bruge.
Så det skal da beklages, hvis jeg ikke kan skrive Dansk mere.
Og grunden til manglende svar, har været strømafbrydelser, hvad jeg ikke er herre over.
Men takker for ubehag i måtte have haft.
Mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 11:37

hvis det er i en eml eller html fil som nævnt (endelig) er det : rediger (i værktøjslinien) + søg (på denne side) - eller som nævnt ctrl+b - der bruges til at søge med for at finde visse ord eller tekster.!!!!!!!!!!!!!

molokyle...... "..og har ikke meget med : "Søg på egen hjemmeside....." at gøre " - jo det er netop også brugbart der

hav en herlig dag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 12:06

Som jeg læser det burde spørgsmålet være formuleret noget alá:

Hjælp til søgning i HTML dokument.

Jeg ønsker et program eller en rutine til at søge i et HTML dokument.

1.) Er det et program? ..skal det fungerer uafhængigt af, hvilken side der søges på.
2.) Er det en rutine? ..skal det være en der også virker offline og skal kunne indlejres i dokumentet som enten : HTML/Javascript, PHP, ASP, Perl eller anden CGI.

Der er tale om søgning i enkelt HTML dokument og ikke om søgning på et site ..eller en hjemmeside og dennes undersider. Derfor er jeg ikke interesseret i en egentlig databasesøgning, men blot i en fritekstsøgning af, hvad der vises på skærmen og ikke af, hvad der står af tekst i selve HTML dokument (kommentar-/kodelinjer osv.)

Søgefelt skal helst være fikseret på skærmen hele tiden, så der ved gentagne søgninger i samme dokument ikke skal scrolles for at gøre søgefeltet tilgængeligt.

..eller noget i den retning. Så ville det være til at forstå hvad du ønsker og en del nemmere at komme dig til hjælp.

At du pga. andre omstændighederne ikke hele tiden har kunne deltage, er der vist ingen der bebrejder dig

miritdk -> ..OGSÅ brugbart der ..er netop sagens kerne: CRTL + b kan nemlig bruges til søgning i alle andre typer tekstdokumenter der kan vises i en browser f.eks. PHP, XML, TXT, men der søges kun i den viste tekst ...ikke i selve dokument indholdet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 12:14

molo for hulan - mennesker tænker forskelligt - og det er vist godt

Personligt har jeg det lidt a la natmadens indlæg - ved det er sådan men orker ikke at spekulere over grunden - bare det virker. !!!
(frit efter natmaden Dato : 28-08-05 12:39)

Hvordan folk formulerer sig kan du for hulan da ikke komme og sætte retningslinier for molo - forstår man ikke spørgsmålet så er det jo frit at spørge - ellers må spørgeren jo finde sig i ubesvarede indlæg.

"no offence" ????????????? - fanden til tid du da bruger på det så

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 12:20

miritdk -> Som man råber i skoven ...får man svar

...hvilket er noget helt andet end : At spørge i øst og få svar i vest

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 12:24

Det er langt bedre at få svar i vest end intet svar at få

Hvorfor står du og råber i skoven ????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 12:25

..no offence? Jeg 'anklager' jo ikke nogen?

Jeg påpeger blot det uhensigtsmæssige i at stille uklare og informationsfattige spørgsmål, hvis det er et brugbart svar man ønsker

..og tiden, tjaeh... den er jeg jo som sagt selv herre over

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 12:28

Ps. Nu skal smxxx nok få fred for mig

Der er kolde øl og masser af solskin

Op med humøret !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 12:30

Nåååå - ja en skov af grønne - så er jeg med

Håber da smxxx har fjernet det flueben for længe siden

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 20:10

molokyle::::::: SKÅL...............tak...

1.) Er det et program? ..skal det fungerer uafhængigt af, hvilken side der søges på.
<<<<<<<<<<<<SVAR,
kun på et html domunent, går ud fra det kan oploades, med funktioner?????? ellers er det fint, hvis det bare VIRKER på et html dokument, på min pc.

2.) Er det en rutine? ..skal det være en der også virker offline og skal kunne indlejres i dokumentet som enten : HTML/Javascript, PHP, ASP, Perl eller anden CGI.

<<<<<<<<<<<<SVAR,
Kan det virke begge måder, MANGE tak....ASP,,,indlejres, men kom nu ikke med en forklaring på FORSKERNEVU`, hellere et script. Da jeg ikke fatter 3 PINDE af de lange forklaringer, der kan komme..
kender til at sætte et ur, eller anden kode i HTML, men.........kommer der andre ting, der eventuelt skal ind og ligge i SELVE serveren, der står jeg fra. Tror jeg bliver nægtet adgang.

Der er oploades lige en prøve på www.smxxx.frac.dk godt nok ikke hele dok, men.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 20:31

1.) Operativsystemets-/Browserens indbyggede søgerutiner var svaret. (= bl.a. miritdk)

2.) ..og her kommer et par forslag :

ad. 2.1) HTML/Javascript : http://www.zip.dk/homesearch.shtml
ad. 2.2) ASP : http://www.asptutorial.info/script/searchfiles/
ad. 2.3) PHP : http://risearch.org/eng/risearch_php/
ad. 2.4) Perl : http://www.perlservices.net/en/programs/pslightningsearch/index.shtml

osv... men det er ikke for 'børn'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 20:34

PS.

Mht. 1.) ...kan enhver moderne editor lave fritekstsøgning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 20:39

Pps. ...men du har sgu ret i: Det er en stor fil ....men fylder 'kun' lidt under 1 Mb.

..Wordformat.... så hvorfor ikke bruge Word, som jeg foreslog hér : http://www.kandu.dk/dk/spg/73161#797921

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 20:59

molo,,,,,,,gider ikke skrive hel navnet, den fylder / midlertig/ kun 6 mb, det var hvad jeg lige har oploadet, hvordan kan du så kan få den til kun at fylde 1 mb ?,,,,, men dertil kommer der meget andet, billeder, der fylder godt, osv,,,,,,,,men det er ikke sikkert du kan se det, men de er der........
Foreløbig, bruger jeg meritdk´s forslag, og lader andre søge.
Men takker....
De andre links kender jeg godt, og kan få lidt af det til at virke, ure og ingen højreklik, men syntes ikke jeg kan finde noget der virker efter hensigten.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 21:26

Hvis du højreklikker på dit link : http://www.smxxx.frac.dk/ og vælger : Gem destinationen som...

..og derefter i stifinder kigger på størrelsen af HTML filen? 1060.0 Kb.

Du må have ændret indholdet siden jeg skrev, for nu fylder 'skidtet' : 10.018.0 Kb.

I øvrigt er det ikke en standard validerende HTML fil ...det er blot en mimetype (fil-suffix) du har tildelt din telkstfil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 21:31

En HTML fil er som minimum en tekstfil på formen :

Kode
<html>
<head>
<title>HTML</title>
</head>
<body>
/* Sidens indhold */
</body>
</html>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 21:37

Jeg er bange for du ikke rigtig er klar over, hvad du egentlig laver?

http://w3.org

http://html.dk

..og verdens bedste norske Web-programmeringsside (..på engelsk) : http://www.w3schools.com/

..krydret med en udmærket Webdesignside : http://webdesign101.dk/

..bruger dem selv

..men begynd med : http://www.hjemmesideskolen.dk/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 21:47

moly,
Ved det godt, men der skulle, også egenlig bare, søges på den..........
SKIDTET,,,,,, fylder 5/6mb da jeg oploade, men nu er den åbentnart blevet større end ????????
Men jeg pjejer nu også at lægge så store filer op som en ZIP, men det forklarer ikke DIN downloadstørrelse,,,,,
Med mindre du har fået billeder med, de hænger stadig i selve URL,,,,,går jeg ud fra....
Skal vi ikke stoppe her, har oploaded knap 6 mb, uden billeder,,,,,
Den samlede fil, som ikke er lagt ud, er over 20 mb på bordet,,,,,men jeg kan se;;;DET vokser på vejen ned.
Har selv en hjemmeside, hvar der kun er oploaded 65 mb, men står og fylder som 150.........
Nu bliver der nok ikke svaret på mere,
Hej
HA en GOD BAJER

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 21:58

Skål

Vi 'snakkes' </BEVAR CHRISTIANIA>