/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO pludselig sløv... hjælp?
Fra : Som1notU
Vist : 1071 gange
20 point
Dato : 25-08-05 22:35

Hejsa

undskyld hvis dette er et dumt spørgsmål... men jeg har intet forstand på scooter
min PGO Comet har stået i garagen i et par dage og nu er den pludselig sløv.. den plejer at køre 50-55 kmt
nu kører den kun 35-40 kmt :'(

jeg har tænkt mig at tjekke mit dæktryk.. men det er også den eneste ide jeg har.
ville høre folk med mere forstand på emnet end mig om det måske går over af sig selv eller om jeg kan gøre noget for at få min fart tilbage (jeg saaaavner den)

på forhånd mange tak for eventuelle løsninger :)

(ang point så har jeg kun 20 så jeg kan ikke give mere desværre)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-05 22:40

prøv at tjekke for fugt i luftfilteret, og vand i kaburatoren, hvis det ikke virker, så prøv at skifte tændrørene

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-08-05 23:01

Der er ingen dumme spørgsmål kun dumme svar.
Jeg tror at dit luftfilter evt er ved at blive stoppet Hvor gammel er den ER DER OLIE I TANKEN ? Det er sikkert ikke tændrøret (som der forøvrigt kun er et af Norsted1) Fåe den fuld gas ?? Er der andet du kan sige om feks den sidste tur før problemet??
Mvh sune

Kommentar
Fra : Som1notU

Dato : 25-08-05 23:12

Mange tak for jeres hjælp Nordsted1 & Sunowich :)

jeg kan ikke helt huske hvor gammel den er.. tror den er omkring 3-4 år gammel.
jeg har lige hældt olie på den for kort tid siden.
fuld gas? ja det tror jeg nok.. den lyder some den plejer.
nu du (Sunowich) nævner den sidste tur så var der faktisk noget.. da jeg kørte på den var der 2 gange at den ligesom uhmm.. "holdte igen" (ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det)

ang luftfilter.. kan jeg selv rense det? hvor sidder det henne og hvordan gør man?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-08-05 09:17

Ja, det vil jeg også godt vide - altså hvordan man kommer ind til luftfilteret

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 26-08-05 09:19

Luftfilteret sidder på venstre side af bagdækket, lige over motoren.
Luftfilteret tages ud og renses i benzin eller lign.
Bagefter bør det vædes med luftfilterolie. ( har jeg aldrig gidet gøre. )
Tjek også dæktryk alligevel.
Hvis du er uheldig så er der gået en pakning et sted.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 20 point
Dato : 26-08-05 09:25

Har været ude for at pgoer nemt ikke giver olie nok i blandingen pga forstoppelse i slangen og så smører den ikke ordentligt og slider motoren helt vildt og stemplet kan sætte sig og så kan den meget vel derefter kører men ikke så godt som før.Bruger den olien som den plejer eller holder det længere på det sidste??

Kommentar
Fra : Som1notU

Dato : 28-08-05 08:24

Hejsa

har kandu.dk været nede de sidste par dage? jeg har ikke kunne komme på... well anyways jeg har fundet problemet... jeg er simpelthen dagens klovn.. det var mit speedometer der snød mig.. hehe
det er stået helt af nu og giver slet ingen udsving... i skulle ellers have set mit fjæs da jeg futtede afsted og lagde mærke til at den stod på 20 km/t for derefter at synke ned på 0 km/t.. alt imens jeg drønede afsted i bedste roadrunner stil..

så det var vist det for den sløve scooter.. som slet ikke var sløv alligevel.. jeg smider den op til en mekaniker så kan han få lov til at fixe det.. så kan jeg også få lavet min starter.. den savner jeg sgu.. men i skal have mange tak for hjælpen, og uhmm.. undskyld at jeg har spildt jeres tid :S

jeg regner med at de 20 point går til det indlæg som jeg "accepter som svar" og da jeg kun kan vælge én så bliver det Sunowich

Godkendelse af svar
Fra : Som1notU

Dato : 28-08-05 08:29

Tak for svaret Sunowich.