|
|
Hvis ledningerne ikke er samlet rigtigt er det måske derfor den ikke kan starte, er der gnist?
Karburatorens dyse er jo stor til en tuncylinder, måske en 180-190 og til en lovlig cylinder skal den jo kun være 110-115, ellers drukner den, og kan ikke tænde ved så fed en blanding.
Du kan jo se hele ledningsnettet og diagrammet i THansens gratis Yamaha-katalog.
VH Palle Hansen
| |
|
Din knallert er nok druknet, så prøv at lukke for benzinen, hold gashåndtaget på fuld gas, og tænding på, og så skub knallerten rigtig langt, indtil benzinblandingen kan tænde den.
Dysen er strålespidsen, der er skruet op i bunden af karburatoren, og den bestemmer benzinmængden, det er en lille messingskrue som skrues ud med en fladskruetrækker når bunden af karburatoren er taget af, nummeret står på den.
Nej man skal forstå hvad der sker med alle de ledninger. Men strøm løber jo fra plus til minus. Og hele stellet bruges som minus.
Feks. laver lysspolen strøm når svinghjulsmagneten drejer forbi den.
Så induceres der strøm i spolen. Spolen er en kobbervinding, hvor den ene ende sidder på stel, og den anden føres til tændingsnøglen. Når knallerten går med nøglen drejet, løber der strøm til lyskontakten. Hvis den er tændt kan det løbe videre til bagpærens midte. Bagpærens sokkel er stel som går i en sort ledning hen til et sted på stellet.
Men fra lyskontakten løber det også til høj/lav kontakten som så giver forpæren enten strøm til den ene eller anden tråd, som begge har forbindelse til soklens stel, osv.
VH Palle Hansen
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 340 point Dato : 13-08-05 11:39 |
|
Tændingen kan ikke stilles, men passer hvis platinafstanden er rigtig.
Men selvom den ikke står 100% rigtig i platinafstand, så skal den kunne starte.
Afstanden ser du ved at dreje svinghjulet og kigge ind på platinerne, det sted hvor de åbner mest, skal afstanden være 0,3-0,4 mm. Det måles bedst med et søgerblad (THansen) som skal kunne trækkes let frem og tilbage, uden at klemme, og heller ikke for løst.
Skal afstanden stilles, løsnes skruen der sidder i det på billedet nederste aflange hul (kun løsne lidt så den stadig går lidt stramt) og så stilles de med en stor fladskruetrækker, som sættes på tværs mellem det lille indhak i bunden af billedet (I virkeligheden er det øverst) og et indhak som er på grundpladen (Ankerpladen) Og ved at dreje skruetrækkeren, bevæges den ene platin-del, hvorefter skruen i det aflange hul spændes.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=547231018&n=282497261&pn=282497310
Men noten (kile for svinghjul), skal være hel og ikke klippet, for så passer tændingen slet ikke.
Men jeg tror ikke der er fejl i tændingen, når du har gnist.
Har du prøvet at lugte om der er benzindampe ud af tændrørshullet, ellers giv den 2 fingerbøl benzin ned gennem hullet.
VH Palle Hansen
| |
|
Selv tak, så har den nok været druknet.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|