/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
ruller til derbi
Fra : cloud
Vist : 841 gange
50 point
Dato : 06-08-05 15:32

har en derbi hunter EU45 som lige har fået en technogas tun. udst på...nu har den fået en død zone efter at have pillet den ene skive fra variatoren..standart på en 30 er 6,5 grams ruller...hvor tunge skal de være for en 45...for at fjerne den død zone??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 06-08-05 17:43

5,5gram og en størrer dyse i karburatoren.
Ene skive? Der er vel også kun en skive?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-08-05 20:20

Sæt en 27kg trykfjeder i istedet for. så for du hurtigere respons på omdrejningerner når du giver gas.
Jeg har selv haft Technigas og den skal over 9.000 omdrejninger. Din original skal kun ha 7.000
Min Aprilia kørte med 11.000 omdrejninger så ruller er ikke nok. Hvis du ikke skifter fjederen så kan du risikere at den filer kilerem.
hvad angår dyse så tjek.
www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm

Kommentar
Fra : cloud

Dato : 08-09-05 12:42

siger tak herfra...

Godkendelse af svar
Fra : cloud

Dato : 08-09-05 12:43

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-09-05 17:32

Selv tak.
Du skal for guds skyld ikke ændre fjederen, kun hvis du skal have et voldsomt tunsæt på.
Scooteren går ikke op i flere omdrejninger med fjernet skive eller ændret udstødning, og kommer ikke op på hverken 9000 eller 11000 omdr/min. En god udstødning giver kun bedre trækkraft. Og fjernelsen af skiven får den til at trække op i højere fart, som at skifte til højere gear.
Har selv en Hunter, som har brændt stempelet, da den ikke fik 2-taktsolie, på grund af at indikatorlampen for olie viser forkert.
Den tænder olie-lampen lige når man sætter tænding til som den skal, og går så ud igen som om der er olie på, det var der ikke!
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cloud

Dato : 21-09-05 13:45

okay...
men så skal jeg lige spørge hvor jeg kan få fat i en knæktun udstødning til min hunter !
skal ikek have det store tun på..har kun tænkt mig at have powerluftfilter, omdyset karbu. og knækudstødning !
hvis du lige kender en hjemmeside hvor der er tun til den...??

Kommentar
Fra : pallebhansen