|
| Accepteret svar Fra : hjkofoed | Modtaget 200 point Dato : 06-08-05 17:47 |
|
Du kan købe en speciel skylleolie til citroenhydraulik.
Duskal tømme den gamle væske af, skyllevaske på, køre med den et stykke tid, (du kan formentlig mærke virkningen efter mellem 500 og 1000 km) skift til ordinær olie, kort sagt: Følg brugsanvisningen på dunken.
Så skulle dén være i orden. Udførte kuren på en BX, der havde gået ca 250ooo.
God arbejdslyst
H-J
| |
|
Hejsa
Nu må jeg jo indrømme at jeg ikke kende bilen og opbygningen af højdereguleringen på bilen, men det forhindre jo ikke i at komme med lidt tanker og ideer.
Jeg har en formodning om at det er lavet på nogenlunde samme måde som regulering af luftpuder på Lastbiler.
At man har en kontrol arm der måler afstanden imellem bilens karosserri og akslerne...
Når den kan løfte og sænke er de hydraliske cylinder ok....
Så er det noget teknisk i måling af højden den er gal med. Hvis det er et "almindelige" ventil system der åbner og lukker kan der nok være slør i arme - men dette giver nok ikke noget i højde som er mærkbart.
Det jeg ville tjekke er at sætte en dunkraft under bilen og se hvordan ventil eller højdekorrektøren reager på at man løfter akslen (forudsætter at du har bagakslen svævende ved at have karosserri på bukke eller helst lift...)
Så kan du se om højdeændringer registeres af ventil eller højdekorrektøren.
Så er det jo lettere at se hvad der skal skiftes.... Hvis det hele virker mekanisnk - kan der jo god være fejl inde i komponenterne (ventil eller højdekorrektøren ).....
mvh Benjamin
| |
| Kommentar Fra : ds23 |
Dato : 08-08-05 16:23 |
|
Som hjkofoed siger: Prøv at bruge skylleolie.
Du siger at det mekaniske (stænger/fjeder/mellemstykker) arbejder korekt!!, så er der nok "kun" korrektøren tilbage.
Den er fuld af sort "gummisnadder" så du kan godt afmont. den.
2 skruer, 3 rør,1 dræn,1 plastikovergang.
Hvis du vælger at afmont. korrektøren, så skriv jeg vil da finde et
link du kan bruge mht. renovering.
/steen b.
| |
| Kommentar Fra : EiHaBr |
Dato : 09-08-05 21:57 |
|
Til ds23.
Har du en link til renovering af højdekorrektør, det er ikke sikkert at jeg beslutter at bruge ideen, men overvejer.
Mvh
Ei
| |
| Kommentar Fra : ds23 |
Dato : 10-08-05 11:17 |
| | |
| Kommentar Fra : ds23 |
Dato : 10-08-05 12:13 |
|
Det virker ikke!!??.
Så den tunge vej:
http://www.citroen.nu
klik under xantia
klik hydraulik
klik søg
skriv = regulator
find indlæget "hvorfor hopper plastarmen af"
så skulle du være på plads mht. korrektør.
/steen b.
| |
| Godkendelse af svar Fra : EiHaBr |
Dato : 21-08-05 22:57 |
|
Tak for svaret hjkofoed.
Dit råd om Rensevæske til Citroen hydrolik systemet virker fantastisk, efter 2 dage og rensning af filtre i beholderen virker det hele stort set perfekt, -gad nok vide hvor mange værksteder der skifter væsken som den skal ved eftersyn på nyere biler-, min har kørt ca 240.000 og kører stadig stort set perfekt, det bliver den selvfølgelig ikke ved med uden vedligeholdelse
Tusinde tak
Mvh EiHaBr
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 21-08-05 23:12 |
|
Selv tak, glæder mig virkelig over sucsessen. Til lykke med din genvundne hydraulik.
Mvh H-J
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|