/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Habana dysestr.?
Fra : spooff
Vist : 259 gange
150 point
Dato : 04-08-05 13:39

Har endelig fået en karb. der passer nu. En original Keihin til Habana, 19mm.Har brug for hjælp til hvilken str. dyse ca. jeg skal bruge. (Polini sport 70ccm, Speedcontrol vario, Leovince Touring udstødning)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 160 point
Dato : 04-08-05 14:33

Det er da ikke en orginal karburator?
Det bliver meget tæt på Dyse 90
Bemærk den må godt 4 takte når den ikke får bundgas.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 04-08-05 18:03

Næ ikke original, men samme mærke jo! Der sidder en 88 i, har lige kørt en tur. Damn et optræk. Har ikke kørt bundgas da jeg er ved at tilkøre, så jeg ved endnu ikke om dysen passer? Kørte op til 70km/t uden at den firtaktede!

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 04-08-05 18:04

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-08-05 18:16

Selv tak, men pas nu på, både traffikken og motoren, og hellere 4-takte end at sætte stempelet, såå, måske skulle du prøve med en 92-94 dyse, for den skal altså lyde lidt mærkelig og 4-takte når den ikke har så meget at trække på.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 04-08-05 18:22

Dvs. at 88 sikkert er for lille siden den ikke firtakter ved lave omdrejninger? Må så hellere bestille nogle nr større og prøve mig frem. Den skal vel ikke firtakte når den kører med fuld gas?? Har overhovedet ikke indstillet hverken nål eller luftskruen, kun lidt på tomgangen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-08-05 18:45

Det sikkert ok med luftkrue og nål.
Nej den skal ikke 4-takte ved bundgas, men da alt er i overstørrelse, så vil man aldrig få sådan en scooter til at køre som fabrikken har regnet ud, og skal faktisk gå lidt underlig og prutte når den ikke får fuld hammer.
Så prøv lige lidt størrer dyser.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 04-08-05 18:56

Takker for oplysningerne. Vil prøve at se om jeg kan finde udaf hvor jeg kan få dyserne? Er det 5 eller 6mm??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-08-05 20:15

Ja, godt spørgsmål, men det kan måles udvendig på gevindet.
Men mon ikke en knallertværksted har dem, ellers har de en rival (Lille bor) der kan lave den størrelse du vil have.
Men den kan så ikke blive mindre når den først er gjort størrer, men du har måske en fra den anden karburator?
VH Palle Hansen