/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
keyboard til computer
Fra : kasper006
Vist : 266 gange
150 point
Dato : 26-07-05 19:43

Hej

jeg har et roland em 20 keyboard som jeg gerne vil have sat til min computer . jeg har et kabel som sidder i midi ind/ud på mit keyboard og i midi/joystick på computeren. men jeg kan ikke få det til at virke sammen. jeg har et asus A8N-sli deluxe bundkort, men er der midi på det? eller er det bare joystick

på forhånd tak

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 19:49

Prøv at opdatere fra den CD du fik med til kortet, der kommer alt frem, derefter søg efter ny hardware, prøv evetuelt at skifte drivere.
Eller skal du sikkert have et seperat lydkort, tv/lydkort???
Kan du købe billigt, her om sommeren....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-07-05 19:52

du kan gå ind på kontrolpanel - systemer - og i hardwareopstillingen, der skulle du kunne se det under lydkort/gamekort

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 19:53

1 x spilport/MIDI - generisk - 15-pin D-Sub (DB-15) ?????????????

http://www.pc-broe.dk/Billeder/ASUS%20A8N-SLI%20Deluxe.htm

er det nødvendigt hvis du har software til det keyboard - eller er det ikke købt med det formål ??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 19:53

1 x spilport/MIDI - generisk - 15-pin D-Sub (DB-15) ?????????????

http://www.pc-broe.dk/Billeder/ASUS%20A8N-SLI%20Deluxe.htm

er det nødvendigt hvis du har software til det keyboard - eller er det ikke købt med det formål ??????

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 26-07-05 19:57

hvad skulle jeg gøre når jeg havde sat cden i?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 20:00

Du skal for det første installere alle de ting, næsten, der er på cd`en, ellers har du ingen lyd nogen steder, har skærmen det godt. Prøv at installere de ting, du syntes er nødvendig.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 20:02

Du behøver ikke at genstarte hver gang, men kun når du er færdig

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 26-07-05 20:04

jeg har installere alt det jeg skal bruge fra cden.
jeg kan godt få et joystick til at virke... det er først når jeg skal bruge det til midi det ikke virker?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 20:06

Der er lyd"kort"onbord, men det kan være et problem, at finde det. Da alle programmerne fra cd skal være installeret først, muligvis, skal der ændres i Bios ??? Eller opdateres,,,,,,,har ikke gode erfaringer med opdate, til det bundkort.
Men det er min mening.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 20:09

Der ligge en Midiplayer, og noget andet til afspilning af lyd på cd`en, har du ikke installeret denne, kan du ikke spille musik........

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 26-07-05 20:13

jeg har installeret tingende fra cden og jeg har kørt med min computer i 2 måneder.. og musik virker fint nok... jeg kan bare ikke få mit keyboard til computeren

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 20:14

Prøv system/enhåndshåndtering/ se efter om der skulle være en enhed med prob.......søg efter hardwareforandringer, eller opdater drivere.
Du skal muligvis hente nye drivere fra Asus, men husk, de skal passe til kortet, ellers går kage i din musik...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 20:17

Ellers prøv at søge efter ny Hardware,,,,,,,
Eller mangler du BARE, billedet af dit KEYBORD, så skal du nok prøve kontrolpanel,,,,,,,,,,,,,,
lyde og lydenheder.....

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-07-05 20:21

Spillenheder kan muligvis også bruges.under tilføj......

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 150 point
Dato : 26-07-05 22:32
Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 04-08-05 12:02

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-05 14:22

nåda - kan man lige komme ind fra sidelinien også og kunne du bruge det ???

Hvad fandt du ud af ???????????