/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Minolta E500
Fra : tadeo
Vist : 331 gange
50 point
Dato : 24-07-05 15:25

Jeg har set på "Føtex" hjemmeside, at de i uge 30 sælger ovennævnte Kamera, men der er et men, de skriver der er 16 MB ram indbygget,
efter hvad jeg har set på nettet om kameraets specifikationer, er der kun 12 MB ram, og yderligere udvidelse med SD. ram.

Kan det tænkes der findes et af samme mrk. og type med 16. MB. ram indbygget?

MVH.
Tadeo

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 24-07-05 15:48

De kan jo godt have fået købt en sending med 16 mb.

De kan også have skrevet forkert (det kan blive dyrt for dem - men det er jo ikke første gang)

Så det er lidt svært at sige, men tilsyneladende er det normale 12 mb.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 15:50

Problemet er så et hvis de opdager fejlen og gør opmærksom på det inden købet, kan du intet gøre.
Trykfejl osv. i reklamer hæfter de jo ikke for.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 24-07-05 16:37

Det er rigtigt at nævnte butik er kendt for alt for mange fejl i deres reklamer.

Jeg tror ikke selv på de skulle have fået en speciel sending med yderligere ram.

Det jeg ikke kan lide, er fejl specifikationer om en vare, det man på godt dansk
kalder "bondefangerri", ikke fordi at den sølle forskel på 4 ram betyder så meget,
men alligevel, kameraet er ok, priserne har jeg set på "edb priser.dk".

Kan det virkelig tænkes, at Dansk Supermarked, kan få en speciel model modificeret
til deres reklameaviser?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 16:42

Ja - det kan de godt.

Det er jo ret store ordrer de afgiver.

Men jeg tror nu alligevel mest på en "trykfejl"

Men ellers har du da ret - de 4 mb kan du ikke bruge til noget - du skal vel have et stort kort i alligevel.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-07-05 16:49

Jeg tror at Minolta er glade for små ram'er.
Jeg har selv købt et Konica-Minolta Dimage Z5 med 5 mil. pixel. Her fulgte et SD memorykort med på 16 MByte, hvilket vil svare til ca. 16 billeder på kortet.
Det er ikke meget nu om dage, med den opløsning man kan opnå. Så jeg har investeret i et par 256 MByte kort, og for en sikkerheds skyld en 40 Gbyte traveldisk.

Fundet på: http://www.kelkoo.se/b/a/ps_14216136/124901.html
--------------------------------------------------------------
Kategori Digitalkamera Märke Konica Minolta
Upplösning 5 Megapixels
Optisk zoom 3x
Digital Zoom 4x
Vikt 119 g
Kameratyp Kompakt kamera Sökare / Typ Optisk sökare
LCD storlek 2 tum Minnestyp Inbyggt minne , SD minneskort
Lagringskapacitet 12 MB Kamerablixt Inbyggd blixt
Optisk sensor CCD Linsöppning F/2.8-4.8
Slutartid 1/2-1/2000 s Videoinspelning Med videoinspelning
Videoformat AVI Ljuskänslighet ISO 100 , ISO 200 , ISO 50
Videoupplösning 320x240 Stillbildsformat JPEG
Max bildupplösning 2560x1920 Batterityp AAA/LR3 x 3
Fokus Automatisk fokus Reducering av röda ögon Ja
Introduktionsår 2005 Bredd 9.1 cm
Djup 6.1 cm Höjd 2.8 cm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 16:55

Efter det jeg har forstået på det er de Ram vi snakker om her INDBYGGET i selve kameraet (altså ikke et kort) - du kan stadig sætte extra kort i.

Det er derfor jeg siger at 12 eller 16 det kan være hip som hap.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 24-07-05 17:01

Net avisen er jo den samme som de der elsker reklamer i deres postkasse, eller er den.

Er der andre regler for nettet med de reklameaviser, det burde der være i hvert fald.
Jeg ved godt at der tages forbehold på nettet med tilbud, men alligevel, det gavner
ikke nethandel rent globalt.

Selvfølgelig køber man yderligere ram.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 17:05

Det har ikke den store betydning da du på nettet ALTID har 14 dages fortrydelsesret.

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 30-07-05 15:17

Tak for svaret refi.

Det var en "tyrk" fejl, de undskyldte mange gange, jeg købte også ekstra ram på 128 mb, embalagen var brudt, sælgeren bortforklarede det med at det skete nogle gange, han lød ikke særlig troværdig, jeg købte det nu alligevel til en pris af 179,00 kr. det kostede det også andre steder.
Jeg undersøgte det via min kortlæser, det var sgu et brugt kort med private hjemmebilleder, ind og bytte det igen, nu havde de kun 256 mb kort, de kostede
280.00 kr. Det koster 242,00 kr. i en anden forretning, jeg fik mine penge igen.

Kameraet er godt nok, det er nyt, jeg vil nok overveje om jeg handle i Føtex med den slags fremover.
Man kan heller ikke klage til Føtex via Mail, kun telefonisk, meget smart.

Mvh
Tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 15:24

Selv tak...

Ja problemet er nok at det kort du har fået har været solgt en gang tidligere....

Men hovedsagen var da at alt fungerede til sidst.

Normalt kan du sagtens handle sådanne steder, det gælder også Aldi osv. men man skal ikke regne med for meget service - de har somregel ingen anelse om den slags produkter....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 30-07-05 15:40

Det er rigtig hvad du skriver om servicen, det handler jo mange gange om prisen, det er selvfølgelig en vurdereing alt efter hvad man køber.
Jeg kender adskillige der er tilfreds med at have handlet i Aldi, der har dog været uheldige eksempler der har været fremme i medierne.

Større it-udstyr eksempelvis køber jeg nu mest i forretninger der har ekspertisen, og helst i samme by man bor i, det er ulig nemmere
at få rette en fejl.

Tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 15:45

Hvis man selv ved lidt om produkterne er det såmænd ikke den store risiko ved at handle den slags i Discount.

Det der ER sparet er sparet

Garantien er jo i den sidste ende den samme

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 30-07-05 16:20

Jeg kan kun gi´ dig ret.

Jeg vil vende tilbage med et andet spørgsmål vedr. manualer i PDF format.
Det tror jeg har manges interesse i forbindelse deres kamera.

Tadeo