/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
stempel stopper
Fra : Silbermorfar
Vist : 558 gange
50 point
Dato : 22-07-05 20:38

Jeg har lige købt mig en scooter og da jeg ikke er den stor haj til arbejde med dem må jeg jo så stille et par spørgesmål...
for det første kunne jeg godt tænke at vide, hvordan jeg bruger den? Jeg vil gerne pille skiven ud på min PGO T-rex, men jeg har også læst at denne skulle være svejset fast, passer det? Hvis ja er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe en anden fornuftig variator og kan en udstødning der hedder kundo de luxe bruges? Jeg vil ikke proppe alt for mange penge i den, bare den kører lidt hurtiger end de der 60km/t... Og så en sidste en, hvordan er det med at køre den til, skal jeg vente med at lave noget ved den til den er kørt til og hvor mange km drejer det sig om?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 20:42

Da du helst ikke vil bruge de store penge på den, er det nok klogest ikke at pille.
Det er dyrt hvis du bliver stoppet, og det er da synd hvis den er helt ny......

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 22-07-05 21:42

Begrænsninger er ikke svejset, men en løs ring, til at pille ud, men den mister lidt trækkræft, hvis du piller den.
http://www.45scooter.dk/

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 23-07-05 00:10

Du skulle da have bedt forhandleren udføre opgaven, så havde du også en bedre garanti.
Hvis man er lidt fingernem, så går det, men der bør bruges en luftnøgle til at tage møtrikken af på varioen.
http://www.stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=1
Den tager ikke skade af at få ringen fjernet, tværdimod, men den bør stadig tilkøres.
Du kan godt bruge den udstødning, men bør sætte en strålespids der er lidt størrer i Karburatoren.
Strålespidsen skal være ca 6-8 numre størrer, så hvis den nu er 76 så skal den være 72-74
http://www.thansen.dk/products.asp?c=527003088&n=520745107#xy

Tilkørselen foregår lidt i trin, hvor du de første ca 200km ikke kører med bundgas i mere end ca 10 sekunder, men kører lidt varieret i hastighed, så senere længere tid (20-30 sekunder), og ved 500km er den så godt som tilkørt.
Hele ideen er at hvis den får bundgas hele tiden så slides lejer og stempel lidt for hårdt, og motoren vil senere helst ikke over den hastighed.
Husk at tjek 2-takts olien hvergang du fylder benzin på, så glemmes det aldrig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Silbermorfar

Dato : 01-08-05 18:59

Mange tak for svaret Palle...

Godkendelse af svar
Fra : Silbermorfar

Dato : 01-08-05 19:00

Tak for svaret pallebhansen.