/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
FORD SIERRA !!!!!!
Fra : keno
Vist : 641 gange
350 point
Dato : 19-07-05 15:42

HEJ ALLE PÅ KANDU.
JEG VIL HØRE OM I KAN HJÆLPE MIG.JEG HAR EN FORD SIERRA FRA 1987.
JEG HAR LIGE SKIFTET LUFTFILTER,TÆNDRØR OG ET NYT BATTERI MEN STADIG HAR DEN "LIDT" SVÆRT VED AT STARTE.NÅR JEG SKAL BRUGE DEN OM MORGEN NÅR DEN ER "KOLD" SÅ TRÆDER JEG EN GANG PÅ SPEEDEREN OG SÅ STARTER DEN OGSÅ MED DET SAMME,KØRE JEG SÅ LIDT I DEN CA 15 MINUTTER OG VIL SLUKKE MOTOREN SÅ ER DET HER JEG FÅR DET SVÆRT,JEG HAR LAGT MÆRKE TIL AT DEN IKKE ER TIL AT STARTE HVERGANG MOTOREN ER "VARM" MEN NÅR MOTOREN ER KOLD SÅ STARTER DEN HVERGANG FØRST GANG.NOGEN SOM VED HVAD DER ELLERS KUNNE VÆRE GALT.HILSEN KENO OG FORSAT EN GOD DAG.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 19-07-05 15:57

Det er næsten umugeligt at sige hvad det lige er, men noget peger på at du måske har en lille revne i dine vacumslanger.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 360 point
Dato : 19-07-05 16:13

Det er din automatchoker som ikke kan finde ud af det.
Hold speederen nede når du starter din halvvarme motor.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 19-07-05 16:28

Hej Eyvind.
Jeg tror nok min choker virker som den skal fordi når motoren er kold så træder jeg en gang og så starten den også hvergang,men når motoren er varm eller halvkold så træder jeg ikke speederen ned fordi den så skulle gerne starte men det er som om der ikke er nok strøm på mit batteri selvom batteriet er helt nyt og jeg har også prøvet et andet batteri det er det samme.Når man drejer sin nøgle om så er der nok "strøm" på men den starter ikke så prøver jeg igen og så er det som om at den lyder til at være lidt "død" som om der ikke er kræfter nok i batteriet.Hilsen Keno.
PS.Batteri er 12 volt og 55 amp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-05 16:45

Der kan jo godt være dårlige forbindelser til startmotoren.
Du kan jo prøve et sætte startkabler på som extra forbindelser.
Minus til et sted på bilen der er fri for maling.
Og fra plus ned på startmotorens klemme.
Tit er det nemlig galt hvor batteriets stelledning er påspændt stel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-05 16:56

Ok - men så kan det være forbindelserne til startermotoren eller den "bjælke" som sidder inde i startrelæet og som skal levere den store strøm (150 AMP).
Denne bjælke kan være snavset irret eller ikke kommer helt hen til kontaktpunkterne.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-07-05 17:52

Måske måske men så skulle problemet jo også være der når motoren er kold

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-05 19:32

Øh ja - og varm kan den ikke nå at blive.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-07-05 19:58

jeg tror at thulin er inde på noget af det rigtige med vaccumslangerne. Det er jo meningen at de skal sørge for at tændingen bliver stillet en smule ved vaccum og er de utætte kan det jo nemt hænde at tændingen står for højt med deraf følge en svær start.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-07-05 20:28

Jeg ville tjekke dine platiner,se at det er afstand og at de ikke er brendt. Hvis det er platiner på den,noget jeg mener det er.
alimak

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 19-07-05 21:58

som du kan se med alle de forslag som er kommet, er det rimelig svært at komme med nogle fornuftige forslag.

Smid den hen på et værksted er du heldig, hvilket jeg tror du er, er den fikset for 500,- kr.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 19-07-05 22:25

Hvilken motor ligger der i vognen? er det en 4 cyl. eller V6 og er tændingen transisterstyret eller alm. med platinsæt. For at afprøve tændningen, kunne du når motoren er varm, afmontere dækslet til luftfiltret, fjerne filtret og hælde ca 2-3 spiseskefulde benzin ned i karburatorhalsen, derefter træde speederen i bund og køre med starteren til motoren springer igang, hvis den gør det og derefter kører jævnt når den har fordøjet snapsen, kan du koncentrere dig om benzintilførslen. Det er ikke et sjældent problem med gamle Sierraèr, der opstår åbentbart en luftlomme i benzinslangen, og er starter og batteri ikke helt på toppen, dør det inden benzinen når frem, man må ikke køre
forlænge med starteren ved start af varm motor, prøv med nogle korte intervaller. Mvh K.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 19-07-05 22:26

Hvilken motor ligger der i vognen? er det en 4 cyl. eller V6 og er tændingen transisterstyret eller alm. med platinsæt. For at afprøve tændningen, kunne du når motoren er varm, afmontere dækslet til luftfiltret, fjerne filtret og hælde ca 2-3 spiseskefulde benzin ned i karburatorhalsen, derefter træde speederen i bund og køre med starteren til motoren springer igang, hvis den gør det og derefter kører jævnt når den har fordøjet snapsen, kan du koncentrere dig om benzintilførslen. Det er ikke et sjældent problem med gamle Sierraèr, der opstår åbentbart en luftlomme i benzinslangen, og er starter og batteri ikke helt på toppen, dør det inden benzinen når frem, man må ikke køre
forlænge med starteren ved start af varm motor, prøv med nogle korte intervaller. Mvh K.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 19-07-05 22:26

Hvilken motor ligger der i vognen? er det en 4 cyl. eller V6 og er tændingen transisterstyret eller alm. med platinsæt. For at afprøve tændningen, kunne du når motoren er varm, afmontere dækslet til luftfiltret, fjerne filtret og hælde ca 2-3 spiseskefulde benzin ned i karburatorhalsen, derefter træde speederen i bund og køre med starteren til motoren springer igang, hvis den gør det og derefter kører jævnt når den har fordøjet snapsen, kan du koncentrere dig om benzintilførslen. Det er ikke et sjældent problem med gamle Sierraèr, der opstår åbentbart en luftlomme i benzinslangen, og er starter og batteri ikke helt på toppen, dør det inden benzinen når frem, man må ikke køre
forlænge med starteren ved start af varm motor, prøv med nogle korte intervaller. Mvh K.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 19-07-05 22:26

Hvilken motor ligger der i vognen? er det en 4 cyl. eller V6 og er tændingen transisterstyret eller alm. med platinsæt. For at afprøve tændningen, kunne du når motoren er varm, afmontere dækslet til luftfiltret, fjerne filtret og hælde ca 2-3 spiseskefulde benzin ned i karburatorhalsen, derefter træde speederen i bund og køre med starteren til motoren springer igang, hvis den gør det og derefter kører jævnt når den har fordøjet snapsen, kan du koncentrere dig om benzintilførslen. Det er ikke et sjældent problem med gamle Sierraèr, der opstår åbentbart en luftlomme i benzinslangen, og er starter og batteri ikke helt på toppen, dør det inden benzinen når frem, man må ikke køre
forlænge med starteren ved start af varm motor, prøv med nogle korte intervaller. Mvh K.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 19-07-05 22:27

Hvilken motor ligger der i vognen? er det en 4 cyl. eller V6 og er tændingen transisterstyret eller alm. med platinsæt. For at afprøve tændningen, kunne du når motoren er varm, afmontere dækslet til luftfiltret, fjerne filtret og hælde ca 2-3 spiseskefulde benzin ned i karburatorhalsen, derefter træde speederen i bund og køre med starteren til motoren springer igang, hvis den gør det og derefter kører jævnt når den har fordøjet snapsen, kan du koncentrere dig om benzintilførslen. Det er ikke et sjældent problem med gamle Sierraèr, der opstår åbentbart en luftlomme i benzinslangen, og er starter og batteri ikke helt på toppen, dør det inden benzinen når frem, man må ikke køre
forlænge med starteren ved start af varm motor, prøv med nogle korte intervaller. Mvh K.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 19-07-05 22:30

Det var ikke for at demonstrere det med starteren, der skete en fejl i min PCer.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 20-07-05 07:40

Hej igen.
Motoren er en 1,6.Jeg kan ikke forstå at det kun er når motoren er varm at jeg har et problem

Kommentar
Fra : keno

Dato : 20-07-05 07:44

Ups kom til at sende indlægget før jeg skulle.
Det er som om mit batteri går "dødt" efter jeg drejer nøglen anden gang og motoren er varm.Mit batteri er NYT så det er ikke der fejlen er,men jeg må ud og kigge på mine "slanger" hilsen KENO og rigtig god dag til alle.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-07-05 12:08

Det kan være at når motoren er kold er det meget lidt afstand mellem platinerne,nok til at motoren starter og kører, når motoren bliver varm så utvider metallet sig, så er platinene klappet sammen, og motoren kan ikke starte. En teori.
alimak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-07-05 12:24

Selvfølgelig skal afstanden i platinerne være rigtig, men netop det med tænding og vaccumslangen får jo netop tændingen til at dreje lidt for at afpasse omdrejnings tallet med tændingen. En gnist sker jo som i sikkert ved en smule før stemplet er i top og ved højere omdr.tal skal den komme lidt før for at kompensere for farten på stemplet.

Men jeg tror ikke det er noget med tændigen, da den intet har af betydning for batteriet. Hvis det er det der svigter altså.

Tag til en mekaniker og lad ham komme med løsningen. Det kan ikke være ret dyrt, da det er en simpel ting, tror jeg.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-07-05 12:32

Fijala du skriver:Men jeg tror ikke det er noget med tændigen, da den intet har af betydning for batteriet
Er det noget galt med batteriet da? Han skriver at han har skiftet batteri.
alimak

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-07-05 02:38

Du skriver, at den starter fint, når den er kold, altså er det ikke tændingen. En slidt startermotor, et iret startrelæ eller dårligt spændte batteripolklemmer kan give dine symptomer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-07-05 12:32

alimak
Nej jeg tror ikke der er noget galt med batteriet,men jeg tror det er en dårlig vaccumslange til tændingen der er problemet. altså den vaccumslange der går op på tændingen. Det er meget svært at tjekke om en vaccumslange er defekt, så hellere skifte den ud, den koster i hvertfald ikke mange håndører.

keno
Hvis du ikke selv vil, er det da nærligende at smutte hen til en mekaniker og lade ham tjekke det.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 21-07-05 16:38

Hej igen.
Jeg har et svar på hvad der er galt med min bil Onsdag d.27-07-05 fordi der har jeg en tid til et autoværksted,så må vi se hvem der har ret.Mvh og forsat en god dag til alle på kandu.KENO.

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 27-07-05 00:26

Hva med et nyt benzin filter måske!!!

Venligst Riskogeren

Godkendelse af svar
Fra : keno

Dato : 31-07-05 16:58

Tak for svaret Eyvind.
Min automatchoker virker som den skal,men det er rigtig det du skriver at jeg skal holde speederen halv nede selvom motoren er varm,det skal man på disse biler
( Ford Sierra )
Jeg har læst det i en bog fra ford,og nu har jeg ikke nogle problemer med bilen den starter hvergang.Endnu engang tak Eyvind og forsat en god dag.Med venlig hilsen
KENO.