|
| Køb af digitalt kamera i Tyskland Fra : tadeo | Vist : 738 gange 50 point Dato : 19-07-05 15:38 |
|
Jeg har købt et digitalt kamera i Tyskland, firmaet hedder Foto Kock, beliggende i Dusseldorf.
Jeg fik en kræftelse på bestillingen dagen efter, nærmere den 8. juli, jeg har betalt via VISA kort, det
er bekræftet i en mail fra firmaet, så langt så godt.
Den 14. juli får jeg en mail, hvor de udbeder sig en specificering af, hvad jeg vil købe, stor forundring fra min side.
Jeg må lige indskyde, jeg glemte at udprinte min bestilling, jeg besvarede deres mail med en vedhæftet fil
med billede af kameraet og den aktuelle pris den 14. juli på deres side, det viser sig at de har forhøjet prisen med
10 €, det er nok her problemet er, eller hunden ligger begravet, formoder jeg.
Hvad gør jeg?, pengene er ikke hævet på min konto endnu.
Jeg kan komme til at stå i en situation, at hvis jeg køber et kamera ved et andet firma, så kan den bestilling
jeg har sendt til firmaet i Dusseldorf, pludselig komme med posten, det er dybt frustrerende.
Et godt råd ønskes.
MVH.
Tadeo
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 19-07-05 15:59 |
| | |
| Kommentar Fra : tadeo |
Dato : 19-07-05 16:25 |
|
Det er fremgået af mailen, hvad forsendelses omkostningerne er, de beløber sig til 19,95€, det fremgik også i min bestilling.
Jeg tror næppe der skulle være sket en forhøjelse, da andre firmaer i Tyskland ikke har forhøjet deres priser.
Foto Kock praler med besparelser, da jeg bestilte var den på 35€, men den er nu på 25€, jeg kan godt oplyse
hvad det var for et kamera, det er Aiptek slim 4000, også kendt under mærket Medion 40467.
For at stoppe alle unødvendige opfattelser af dette kamera, det vil fudt ud opfylde mit behov.
Kig på firmaets hjemmeside, bare søg under "Foto Koch".
Firmaet siges at være opstået i 1918, men sider på nettet udgiver sig ofte at være et lille firma il kælderen.
Tadeo
| |
| Kommentar Fra : tadeo |
Dato : 19-07-05 16:35 |
|
Til Backtee
Firmaet svarer ikke på mine mail, jeg har sent to til dem i dag, for at få bekræftet min bestilling, med krav om læsning.
Jeg har også talt med min bank, de kan gå ind hvis der hæves på min konto, hvis jeg ikke får varen.
Jeg vil se tiden an til i morgen, hører jeg ikke fra dem, vil jeg annulere handlen.
Jeg er stadig interesseret i flere råd, det handler jo dybest set om, hvor sikkert kan man handle på nettet.
Det er første gang jeg har oplevet dette forløb.
Tadeo
| |
| Kommentar Fra : tadeo |
Dato : 19-07-05 16:46 |
|
Jeg har forhøjet point tallet, da jeg anser mit spørgsmål vedr. handel for vigtigt med handel på nettet
MVH.
Tadeo
| |
| Kommentar Fra : tadeo |
Dato : 19-07-05 16:58 |
|
Flere svar vil jeg gerne have.
Tadeo
| |
| Kommentar Fra : wibbi |
Dato : 19-07-05 18:23 |
|
I forhold til internethandel risikerer du ikke dine penge (hvis du ellers har handlet forsvarligt i forhold til dine personlige oplysninger). Men du risikerer ikke at få din vare - eller at vente ualmindelig længe på den.
Jeg handler ofte fotoudstyr i Tyske netbutikker og har aldrig haft problemer, bortset fra at der typisk går nogle dage længere end de skriver på siden, før du modtager dine varer. En gang har jeg annuleret en bestilling på grund af den lange ventetid - på trods af at der på hjemmesiden stod at de havde varen på lager. Men heller ikke her var der problemer, jeg modtog en venlig mail om at det var i orden og at de håbede jeg ville handle der en anden gang. Men det skal siges at jeg altid handler hos de "store" anerkendte firmaer. Technicdirect eller ACfoto eller lignende.
Lillian
| |
| Kommentar Fra : tadeo |
Dato : 19-07-05 20:36 |
|
Jeg mener at have forsvarligt, som tidligere beskrevet er det første gang jeg er udsat for denne behandling.
Problemet består også i, at firmaet ikke besvarer mine mail, så er man jo på herrens mark, eller hvad man nu kan kalde det.
Tadeo
| |
| Kommentar Fra : vesterbo |
Dato : 19-07-05 21:56 |
|
Hvad med at prøve at ringe til firmaet?
Det gjorde jeg for 1 år siden til Mindfactory AG i Tyskland, hvor jeg også købte et digitalkamera, og det gik udmærket. De talte et forståeligt engelsk og alt gik tilfredsstillende.
Du kan se firmaets adresse, tlf.nr. m.v. under Impressum på deres hjemmeside, har jeg set.
Jeg vedhæfter et link fra forbrugerrådet om køb i udlandet/nettet:
Nyt fra forbrug.dk, 5. juli 2005
Bedre vilkår for europæiske forbrugere
Når kameraet fra Rom er gået i stykker, eller kjolen fra
internet-forretningen i London ikke har den lovede farve har mange
forbrugere ikke viden nok og opgiver at klage. Den 5. juli 2005 åbner
informationscenteret Forbruger Europa, der skal gøre det lidt nemmere at
være dansk forbruger i Europa.
Læs mere på:
http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/forbruger-europa/
Venlig hilsen
Vesterbo
| |
| Godkendelse af svar Fra : tadeo |
Dato : 22-07-05 15:12 |
|
Tak for svaret Backtee.
Tanken om at annulere handelen har jeg haft med, jeg har nu hævet handelen i onsdags, har ikke modtaget en bekræftelse, regner heller ikke med at
den kommer. De besvarer som sagt ikke noget som helst, her savner jeg en side på nettet hvor man kan skrive om dårlig nethandel med navns nævnelse.
Jeg har talt med Forbrugerrådet, hvor jeg også stillede spørgsmålet om manglende bekræftelse fra firmaet, de anbefalede mig at vente en god uges tid,
kan jeg gøre min bank opmærksom på min handel, hvis firmaet på et senere tidspunkt hæver min indbetaling.
Jeg skulle gemme alle mine mail jeg har sendt, de kan givet fald bruges som bevis hvis det skulle ske, at de hæver og sender kameraet på et senere
tidspunkt
MVH.
Tadeo
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|