/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
mails outlook express
Fra : minnam
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 16-07-05 16:31

En del af de mails jeg modtager via outlook express 6 xp home ed.
ser ret besynderlige ud. dvs. fotos kan jeg umiddelbart ikke se
men de er vedhæftet, så jeg modtager en mail med en masse
tekst ... ofte er teksten noget rodet at læse.

Jeg tror det har noget med settings sikkerhed at gøre men
kan ikke helt hitte ud af hvad.

Kan nogen hjælpe? Tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-05 16:35

det kan godt være dine sikkerheds indstillinger.
hvis du går i funktioner - indstillinger - sikkerhed - så fjern flueben/prik i tillad ikke vedhæftede filer osv - og evt. i bloker billeder..osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-05 16:36

ps hvad mener du med at teksten er rodet ???

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 16-07-05 16:44

Har prøvet options security i outlook og så er der en der hedder
block / download images , html osv .. den er ikke mærket med
flueben...!! var det den ??

rodet.. mener jeg at teksten ikke står pænt som normalt
da fotos osv mangler og det er irriterende at læse.. tekstfont
er også bare den samme. Jeg mener tidligere at jeg modtog
mails fra fx flyselskaber med infotekst og fotos pænt sat op men
nu ligner det noget crap...!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 16:48

Du har sat den op til ikke at vise billeder og flash osv.
Du har begrænset al billedvisning, derved bliver det blot vedhæftet.
I internetindstillinger - avanceret og sæt hak de rigtige steder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-05 16:51

ja - det var den - men så har du måske prik i tillad ikke vedhæftede filer

Hvis du er sikker på du ikke har rodet selv - har du så undersøgt din maskine for virus og spyware ?????? Hvis ikke så prøv at hente hijacklog hos www.arlet.dk og send ind her eller til ham selv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-05 16:52

ja - det var den - men så har du måske prik i tillad ikke vedhæftede filer

Hvis du er sikker på du ikke har rodet selv - har du så undersøgt din maskine for virus og spyware ?????? Hvis ikke så prøv at hente hijacklog hos www.arlet.dk og send ind her eller til ham selv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-05 16:54

hmm dbl sending - sorry

det plejer at være nok at fjerne flueben i bloker ikke billeder osv - og evt genstarte for visse maskiner ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-05 16:54

hmm dbl sending - sorry

det plejer at være nok at fjerne flueben i bloker ikke billeder osv - og evt genstarte for visse maskiner ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-05 16:55

????? hvorfor filan sender jeg dobbelt hele tiden - prøver forsigtigt at klikke send og håber på det bedste

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 16:55

Det er da ikke virus eller andre ting - det er blot opsætningen der ikke i orden.
Hvorfor må den ikke tillade vedhæftede filer ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-05 16:58

tror heller ikke det er skidt - men blot indstillinger

refi - der er mange der ikke tillader vedhæftede filer - det er vel op til brugeren at bestemme. Men lige her synes det som om de skal tillades

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 17:00

Ellers åbn Express og gå i indstillinger-sikkerhed og se om der er hak i "bloker billeder" - hvis der er så fjern det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-05 17:01

refi Dato : 16-07-05 16:35

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 17:04

Det var skam ment som en gentagelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-05 17:06

minnam undskyld de interne bemærkninger

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-05 19:47

Prøv lige at starte en ny meddelelse.
Formater>klik på HTML>OK>afslut din meddelelse

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 17-07-05 00:08

hej eyvind .. ikke forstået...!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 12:05

Gå ind i Outlook Express.
Start med at ville sende en mail.
Klik på formater og klik så på HTML
fortryd så at ville sende en mail - og så håber jeg at det virker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 12:10

Eyvind mener at du skal se i rullepanelet under formater - om der er prik i HTML (skal der være)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 12:13

Nemlig - og den "formater" kan du kun komme til ved at starte en mail.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 17-07-05 12:34

virker stadig ikke.
der var en prik ud for "rich text (html)" under "formater" i outlook.
hmmm.. tror stadig det er security det er galt med måske under
advanced men kan ikke helt hitte ud af hvordan settings skal være.
Jeg modtog fx en mail fra et rejseselskab med 9 attached fotos og
dem har jeg normalt kunne se på min gamle computer, Men jeg har
dog fået ny bærbar med xp home og ikke rørt indstillingerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 12:38

Hvis det er vedhæftede billeder kan det godt være dit xp der blokerer for billederne - særlig hvis din xp er opdateret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 12:39

du har ikke tilfældigvis spamfighter installeret ???????? Den kan af mig ubekendte årsager forårsage en del forstyrrelser netop i outlook express

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 12:43

Hvis du har en "gul" linie over dine mails - så læs lige hvad der står.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 17-07-05 18:33

i funktioner - indstillinger under fanebladet læsning - har du der flueben i "læs alle meddelelser som almindelig tekst" ?????? - i så fald så fjern det

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 17-07-05 18:44

BINGO.... det var den med læs alle med. i plain tekst..

tak..til alle og især miritdk..

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 17-07-05 18:46

øh hvordan giver jeg point ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 18:48

åh ja - nogen gange kan man ikke se skoven for bare træer

godt det lykkedes tilsidst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 18:52

Jeg afstår - så hvis mirit hjalp på dit problem så vælg accepter kommentar lige over datoen ud for miritdk.

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 17-07-05 19:12

Tak for svaret miritdk.
det tog lidt tid at finde løsningen
men dit sidste bud var løsningen.
tak og tak til alle.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 19:18

selvtak - ..... når enden er god .........

Eyvind .... HVIS det var mig ?????? hæh - tog lige skovstien og så lyset