/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
mål strøm...??
Fra : nick95162
Vist : 645 gange
50 point
Dato : 16-07-05 09:33

hey... det jeg vil er at, jeg vil måle strømmen fra de ledniner der går fra statoren og op til tændspolen, altså pille ledningerne af tændspolen, og så måle om der kommer strøm.. det skal siges at det er på en zip.. Hvad skal jeg bruge til at måle med...VH Nick...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-07-05 09:57

Det kan du ikke, fordi:
1.Der går ingen strøm op til tændspolen.
2.Tændspolen sidder i og er en del af statoren.
3.Tændspolen laver selv strømmen.
4.Den strøm der laves er så kortvarig, at et alm. instrument ikke kan nå at registrere den.
5.Strømmen laves kun når motoren kører, og det kan den jo ikke når ledningerne er taget af.

Hvis det er fordi du ikke har gnist, skal du hen til en knallertmekaniker og få ham til at lave en OHM-måling på din tændspole og pickup, men for at det skal blive lettere for ham, kan du pille svinghjulet af.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 16-07-05 09:59

okay.. tak for svaret palle hansen...

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 16-07-05 09:59

okay.. tak for svaret palle hansen...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 16-07-05 13:24

Selv tak.
Husk nu at lukke dine spørgsmål, hvis de er blevet rimeligt besvaret.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : nick95162

Dato : 16-07-05 15:28

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-07-05 17:02

Selv tak.
Håber du får gang i svinet.
Og så er det billigere, at snakke med mekanikeren, end at købe helt ny stator mange gør, og så viser det sig at det måske er et stik der er irret, ned til stator/tændspole/pickup.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 16-07-05 17:34

har fundet ud af at det er tændspolen det er galt med, for i dag gik jeg ud for at se om der var gnist, og det var der så.. men da jeg så slukkede igen, og ville starte, var der ingen gnist.. så tog jeg en af mine venners og satte på, og så startede den første gang, vær gang.... så, det kan jo kun være den så...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-07-05 17:41

Ja, den, eller stikket til den oprindelige, eller dens forbindelse til stel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 16-07-05 17:58

har tjekket stel forbindelse, og alle stikkene flere gange...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-07-05 20:19

Ja, så må det jo være tændspolen, der er stået af.
VH Palle Hansen