/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hårgele eller Voks?
Fra : KNis
Vist : 5083 gange
80 point
Dato : 12-07-05 21:56

Hej, lige endnu en spørgsmål her, ville høre hvad folk ville anbefalde til relativt kort hår?

Og hvis der var nogle der kunne nævne de bedste produkter ( ifølge personlige erfaringer / fået fortalt )

MvH.

KNis

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-07-05 22:04

Det kommer an på, hvad du skal bruge det til....

Voks fedter håret og gele stivner håret...

En rigtig god kvalitetsvoks kan holde hele dagen og man kan derfor rette håret til som man lyster.
Med geleen er der kun en mulighed...

Vaxen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-07-05 22:06

jeg foretrækker voks.
de geletyper, jeg har prøvet, har gjort håret fedtet og tungt.
poly swing styling wax 3. den går fra 1 til 5, det står der på den flotte røde æske, som er købt i superbrugsen i glyngøre. og den var blevet mig anbefalet som værende den bedste af en mor med 4 (!) piger.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-05 22:29

Jeg kan anbefale, eller rettere min søn, enten at bruge American Crew eller Threads fra Sebastian Collection.

Begge dele kan købes hos frisører og voksen er til at vaske ud igen.

Jeg vil nu også anbefale ovennævnte, for nu er jeg fri for at høre på min søns beklagelser om "belægning" eller "skæl" i hovedbunden.

Du skal holde dig væk fra DAX, det er billigere, men ikke sundt for hovedbunden.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-07-05 23:01

Absolut Voks : OSMO® Essence CLAY(tm) Wax (No Shine) ...men firmaet er vist gået neden om og hjem. Du kan købe det hos : Salon Shampoo ..i Istedgade

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KNis

Dato : 12-07-05 23:41

Tak for de gode svar, jeg venter lidt med at uddele point .

Lidt info, hvis nogle der kan svare nærmere så :)

Bruger lige pt. en der hedder Fudge, førhen brugte jeg en der hed iD-Hair.

måske er det bare mig, men den voks jeg har brugt har været istand til at holde håret hele dagen...ved mindre man bruger en stor klump, hvilket gør håret "stift" og irriterende...enten er det bare mig der ikke gør det ordentligt...

Til Ans..

Den American Crew, kan den bestilles hjem? eller har du en hjemmeside hvor man kan se nærmere?

Mvh. KNis

Kommentar
Fra : KNis

Dato : 12-07-05 23:42

ups, skal lige ændres til "har *IKKE* været istand"....min fejl

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 80 point
Dato : 13-07-05 00:05

Nu ved jeg ikke om du er han eller hunkøn.

Min søn bruger dagligt "voks" Kun en gang om dagen kommer han voks i sit hår. Det holder hele dagen. Hvis han skal til fest om aftenen, tager han jo et bad og kommer igen voks i.

På en almindelig hverdag sidder håret hele dagen.

American crew kan godt gøre håret lidt stift. På min søn har det ikke virket irriterende.

Det han bruger nu er Threads. Håret virker blødt, men frisuren holder hele dagen.

Begge "mærker" er nemme at vaske ud.

Min søn er korthåret. Ca. 3 - 4 cm langt/kort. Når han bliver "langhåret" sådan ca. 6 cm. så holder Threads også på håret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 00:11

Her er om American Crew

Min søn brugte den " grønne" Forming Cream

http://www.dochair.dk/osc/index.php?cPath=79_99

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 00:15

Samme sted sælger de også Threads

http://www.dochair.dk/osc/index.php?cPath=73_86

Kommentar
Fra : KNis

Dato : 14-07-05 15:51

tak for svarende alle sammen!

jeg tror det er ans du får pointene i denne omgang!

Kommentar
Fra : KNis

Dato : 14-07-05 20:53

tak for svaret ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-05 23:29

kNis -> Hvis du kunne bruge ans svar bør du accetere ved at klikke her : >>>------------------------------------------------^

..ved den af ans's kommentarer du kunne bruge, så man kan se hvilken løsning du fandt bedst og ans kan få sine velfortjente point

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : KNis

Dato : 14-07-05 23:54

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-07-05 12:05

Tak KNis