/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
FjernedeFirewalOgAntivirus.DobbeltHastig~
Fra : Sygate
Vist : 307 gange
74 point
Dato : 07-07-05 00:43

Efter jeg fjernede min Sygate Firewall og min Avast antivirus, på begge computere, er de blevet over dobbelt så hurtige. (Helt bogstavligt).
Så er mit spørgsmål:

Hvilket af programmerne var det der ødelagde min hverdag, uden at jeg tænkte over det?

Og gælder det alle Antivirus programmer/Firewalls?

Martin

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 07-07-05 00:57

Øøøh, nej? Ingen af disse programmer burde bruge båndbredde, udover når f.eks at antivirusen skal opdateres...

Ellers kunne det tyde på noget spyware.. Mistede selv 50% af min forbindelse engang, p.g.a at min antivirus var udløbet. Så fik jeg så opdateret den, og vupti! Al spyware var væk, og jeg havde fuld hastighed igen.. ( Panda Antivirus)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-07-05 08:01

Hvis det er opstartstiden du tænker på, så skal de jo begge indlæses i hukommelsen, og som andre programmer der indlæses i hukommelsen, tager det tid.
Man kan ikke sige helt hvilken der bruger mest tid, da det afhænger af den enkelte maskine og indstilling, men mon ikke de er lige store syndere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 07-07-05 11:53

Det er både opstartstiden og hastigheden i det hele taget. Men især hastigheden.

Jeg fjernede også 2 slags messenger.

Kan det være dem der stjæler hastighedeD?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 74 point
Dato : 07-07-05 15:50

Ja, specielt hvis de dukker op nede ved uret, da de så er indlæst i hukommelsen.
Forøvrig dukker den alm. messenger som installeres sammen med XP op igen hvis den ikke fjernes med en bestemt kommando. Men opstartstid og båndbredde bruges af messenger, specielt meget hvis de er stillet til at åbne sammen med windows.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 07-07-05 16:27

Nå så var det vel dem der gjorde det.
Godt så installerer jeg lidt sikkerhed igen

Takker for hjælpen