/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Koldstart - Popcorn
Fra : _Skipper_
Vist : 328 gange
80 point
Dato : 23-06-05 13:03

Det eneste jeg har gjort ved min scooter er at ringen er pillet .. Der er næsten lige kommet nyt batteri i .. men hver dag når jeg skal starte den så kan den kun komme igang med kick .. og selv med kick tar det et stykke tid .. men så senere på dagen så kører og starter den som en drøm .. Hvad kan mit problem være ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-06-05 13:18

Jeg tror stadig det er dit batteri, der ikke er på toppen, du skal nok have et nyt i.
Mange batterier har fejl fra nye af, men tilgengæld koster de kun 100kr ved thansen.
Hvis du køber et nyt, skal du også købe syre, og hælde i hver celle så blypladerne kun lige dækkes, du kan også se syrestanden igennem den gennemsigtige kasse hvis du skvulper forsiftig med batteriet.
Du skal bare køre nogle lange ture for at få strøm på det nye batteri, eller lade med en billader på laveste styrke i højest 15 minutter, men aldrig lade en hel nat, eller lade på et vedligeholdelsesfrit batteri med en bil/autolader, da det skades.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : _Skipper_

Dato : 23-06-05 23:35

Så det jeg skal gøre er: - nyt batteri .. ( skal det være sådan et veligeholdesesfrit ? )
- og noget syre ud over over hver celle !! .......... ????
- og køre lange ture .. eller .. lade med billader på svagt i 15 min .......... ????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-06-05 00:15

Ikke vedligeholdelsesfri, men bare et billigt 3-4 Amperes, og køb en liter syre, så har du rigeligt.
Syren hældes i hver celle med en lille sprøjte eller tragt, helst ude på græsplænen, da det æder fliser og beton.
Det er bedst at lade scooteren lade det op, men du kan bare vente til du alligevel kører nogle små eller lange ture, det tager ikke skade af at vente.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : _Skipper_

Dato : 24-06-05 00:41

Lækkert !! men hvis jeg ikke gider at køre sådan en lang tur skal jeg så bare bruge en bil oplader !? og hvis man ikke har sådan en kan man så få den opladt ved en Pro !

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 80 point
Dato : 24-06-05 00:54

Du kan sikkert låne naboens lader eller mekanikerens skal stå i laveste stilling i de ca 15 minutter (Han har også syre til at fylde på, og kender du ham, så koster det ikke noget.)
Men hvorfor bøvle med det, for som jeg siger: Det haster vel ikke så meget, for hvis du kører 5 minutter så kan den næsten starte, og kører du 5 minutter næste dag, så kan den starte, så du behøver ikke køre den lange tur på 10-15 minutter lige med det samme.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : _Skipper_

Dato : 25-06-05 00:27

Tak for svaret pallebhansen.